Rottaprint Cluj. Investiție de 3.7 mil. euro. Etichete cu NFC și producție sustenabilă de ambalaje: „Pe viitor, vrem să ne producem curentul din deșeuri”

Rottaprint Cluj. Investiție de 3.7 mil. euro. Etichete cu NFC și producție sustenabilă de ambalaje: „Pe viitor, vrem să ne producem curentul din deșeuri”
Rottaprint Cluj. Investiție de 3.7 mil. euro. Etichete cu NFC și producție sustenabilă de ambalaje: „Pe viitor, vrem să ne producem curentul din deșeu
Rottaprint Cluj. Investiție de 3.7 mil. euro. Etichete cu NFC și producție sustenabilă de ambalaje: „Pe viitor, vrem să ne producem curentul din deșeu
Rottaprint Cluj. Investiție de 3.7 mil. euro. Etichete cu NFC și producție sustenabilă de ambalaje: „Pe viitor, vrem să ne producem curentul din deșeu
Rottaprint Cluj. Investiție de 3.7 mil. euro. Etichete cu NFC și producție sustenabilă de ambalaje: „Pe viitor, vrem să ne producem curentul din deșeu
Rottaprint Cluj. Investiție de 3.7 mil. euro. Etichete cu NFC și producție sustenabilă de ambalaje: „Pe viitor, vrem să ne producem curentul din deșeu

Cea mai mare tipografie flexografică din România, Rottaprint, cu fabrica la Apahida a investit în ultimii 3 ani, 3.7 mil. euro în proiectul „Dezvoltarea de etichete inovative și prietenoase cu mediul”, printre care se numără și etichetele inteligente care pot fi scanate cu telefonul pentru mai multe detalii despre produs.

Rottaprint, cea mai mare tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile în România, anunță finalizarea implementării unui proiect în cadrul căruia s-au investit în ultimii trei ani peste 3,7 milioane de euro în tehnologii și utilaje pentru producția sustenabilă a produselor din portofoliu.

Proiect susținut cu 1.5 milioane de euro de Guvernul Norvegiei

Proiectul „Dezvoltarea de etichete inovative și prietenoase cu mediul” a fost finanțat cu sprijinul granturilor acordate de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin mecanismele financiare SEE și Norvegian

2014 – 2021 în cadrul programului „Creșterea IMM-urilor din România!”. 

Din valoarea totală a investiției, asistența nerambursabilă a fost de circa 1,5 milioane euro. Valoarea totală a proiectului a fost de 3.734.000 euro, fondurile nerambursabile acordate de către Norvegia s-au ridicat la suma de 1.500.000 de euro (41%), iar contribuția Rottaprint a fost de 2,23 milioane de euro.

„Implementarea proiectului s-a derulat în perioada 1 octombrie 2019 – 30 aprilie 2022”, a declarat Mariana Vințeler, manager-ul acestui proiect.

Arnella Nechita-Rotta, co-fondator și director executiv al Rottaprint ne-a deslușit evoluția companiei în cei peste 30 de ani de existență, de la o afacere de familie cu producția în living, la un business de succes.

„Totul a început în 1991, ca o afacere de familie. Prima mașină (de tipografie - n. red.) am adus-o și am amplasat-o chiar în propria noastră sufragerie. Așa a luat naștere Rottaprint. Ne doream foarte mult să producem, să putem face ceva care să fie folosit de multă lume, dar produsul să aibă un termen de viață scurt, ca noi să tot producem. Ne-am gândit la ceva care să fie bun și valabil și pe timp de pace, și pe timp de război. Aceasta e fost ideea noastră atunci. Dacă ne uităm în prezent, suntem o companie mare și producem foarte multe ambalaje și etichete autoadezive pentru multe companii din țară și din străinătate. 

În '91 am început in 20 de metri pătrați, anul trecut am avut 7.000 de metri pătrați, eram 3 oameni în 1991, anul trecut am ajuns la 284 de angajați, de la 12.000 de metri liniari am ajuns la 120 de milioane metri liniari”, a declarat Arnella Nechita-Rotta, în cadrul unei conferințe de presă.

Etichete inteligente NFC scanate cu telefonul și etichete antifurt

Doamna care a pus bazele Rottaprint a vorbit și despre etichetele inteligente care folosesc tehnologia NFC, pe care clienții le pot scana pentru a afla mai multe informații referitoare la produs.

„În primul an produceam doar etichete autoadezive, în 1995 am adăugat hârtia de unt, în 1999 au fost capacele de aluminiu, iar apoi am început să facem blistere de medicamente în anul 2000 și conurile de hârtie pentru înghețată, cartonașele pentru promoții în 2003. Acum ne ocupăm inclusiv cu etichete antifurt, iar una dintre cele mai mari inovații Rottaprint sunt etichetele inteligente, pe baza tehnologiei NFC cu cip, care fac conexiunea cu internetul. Mai producem și etichete de tip hologramă”, a mai spus Arnella Nechita-Rotta.

Cofondatoarea fabricii de etichete din Apahida a mai adăugat despre NFC, faptul că este un domeniu interesant și nou, și că tipografia este un pionier în acest domeniu. Ea susține că au investit mult în știință si tehnologie.

„În România nu există școală în domeniul de tipar, doar la UTCN, de anul trecut, au un master pe management în industria poligrafică unde ne-am implicat și acolo să facem cursuri. Cândva, sperăm noi să avem oameni învățați. Până acum ne-am învățat noi pe noi și am fost plecați în străinătate la cursuri astfel încât să facem față tehnologiei”, a adăugat Arnella Nechita-Rotta.

Curent produs din deșeuri, ținta Rottaprint

Tot ea sustine că Rottaprint își propune să își producă din deșeuri curent și că fondurile din Norvegia se obțin mai ușor decât cele europene.

„E mult mai puțină birocrație decât cu fondurile europene, totul e mult mai simplu din acest punct de vedere, însă cei cu care stai de vorbă sunt foarte serioși și iau multe aspecte în calcul. Pentru ei contează mult echipa, management-ul. Ne propunem să nu mai mergem cu atâtea deșeuri la punctele de colectare și pe viitor, să ne producem noi propriul curent, din deșeuri. Acum nu aș putea să vă spun și cum vom face asta, dar cât de curând veți afla”, susține Nechita-Rotta.

Implementarea proiectului pe timp de pandemie

„Am implementat proiectul în pandemie, nu a fost deloc ușor, am întâmpinat dificultăți de contact cu diferiți furnizori, nu am putut lua legătura fizic cu ei pentru partea de utilaje, pentru partea tehnică. 

Obiectivul principal al proiectului a fost creșterea productivității economice și reducerea impactului asupra mediului. Obiectivele specifice sunt creșterea indicatorilor economici, profitabilitate, cifră de afaceri. In urma implementării proietului vrem să mai generăm  6 noi locuri de muncă, să îmbunătățim impactul asupra mediului prin reducerea consumului de energie și de materiale, în același timp și de deșeuri, și să dezvoltăm portofoliul de produse prin introducerea acestor etichete deștepte. 

Principalele direcții de care am ținut cont la implementarea proiectului au fost reducerea consumului de materii prime (aluminiu, plastic etc) sau reducerea consumului de energie. Sunt cerințe legate de calitate și de livrarea produselor. Deja, clienții noștri ne cer calitate din ce în ce mai ridicată și livrare într-un timp foarte scurt, lucruri care ne-au obligat să apelăm la tehnologie de ultimă oră care să ne permită să îndeplinim cele două cerințe”, susține Vințeler.

De asemenea, un alt obiectiv specific al proiectului derulat de Rottaprint a fost reducerea impactului asupra mediului ca urmare a activității companiei prin dimunuarea consumului de energie și materiale, prin achiziționarea de echipamente și utilaje specifice de ultimă generație și prin implementarea unui sistem performant de colectare selectivă a deșeurilor rezultate din activitarea de tipar.

Despre Rottaprint

Rottaprint este cea mai mare tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile din România. Cu o experiență de peste 31 de ani, compania cu sediul în Apahida, jud. Cluj, deține în prezent 2 centre logistice în România: Brașov și Ilfov și 2 centre logistice în Ungaria și Germania, în care lucrează peste 280 de angajați. În 2021, Rottaprint a livrat produse în 13 țări din Europa și Asia. 

Comenteaza