Merită sau nu să faci Uber/Bolt în Cluj? „Job-ul actual nu-mi mai aduce satisfacție”

Merită sau nu să faci Uber/Bolt în Cluj? „Job-ul actual nu-mi mai aduce satisfacție”

Un tânăr freelancer din Cluj-Napoca a scris pe o rețea de socializare despre faptul că nu mai este mulțumit de actualul job și i-a întrebat pe clujeni dacă merită sau nu să încerce să facă Uber sau Bolt în oraș. 

Potrivit tânărului, îi place foarte mult să conducă și se gândește să își cumpere o mașină pe care ar putea să o folosească pe Uber sau Bolt, scrie ziarulclujeanului.ro.

„Reprofilare – Merită să faci Uber/Bolt în Cluj?  

Vreau să aud păreri de la cei care sunt sau au fost șoferi de Uber/Bolt sau cunosc pe cineva.  

Povestea lungă: Vă salut! De 4 ani lucrez ca freelancer și, din păcate, ceea ce fac nu-mi mai aduce deloc satisfacție.  

Mie îmi place foarte mult să conduc și, din cauza asta, mă bate gândul să cumpăr o Tesla Standard Range SH la 20-25k euro sau un Logan aproape nou pe GPL și să merg pe Uber/Bolt. Singurul motiv pentru care nu am renunțat la actualul job este salariul.

Când zic de bani, mă refer la faptul că cel mai mare „bai” al meu este cu apartamentul. Am zis că o să trag tare aici încă câțiva ani până când o să-mi pot permite un apartament cu banii jos, în loc să mă leg de gât cu banca timp de treizeci de ani.  

Am așa o frică de a face credite pe perioade lungi de timp în lumea asta instabilă, cu crize economice, cu inflație și cu dobânzi ridicate.  

Și, din cauza asta, mă întreb… ce să fac? Să rămân în continuare aici, sperând că peste 5-10 ani o să-mi pot permite o locuință cu banii cash, ori măcar să am 50-60-70% cash și restul împrumut, sau să-mi bag picioarele în el de job și să mă mut acum undeva unde, chiar dacă o să câștig mai puțin, măcar o să mă duc cu plăcere la muncă și, după, fac un pact cu diavolul (adică credit)?

Întrebarea asta mi-o pun eu, nu este adresată vouă. Dar dacă vreți să vă dați cu părerea, o puteți face. Incertitudinea asta, mai ales când vine vorba de venit, mă omoară. Cu cât rămâneți la sfârșit de lună/an după comisioane, taxe și întreținerea mașinii? În plus… ce alte lucruri ar mai trebui să știu înainte să mă apuc de asta?”, a scris tânărul, pe reddit.com. 

Răspunsurile primite

Clujenii i-au răspuns tânărului și i-au explicat ce înseamnă mai exact să își schimbe jobul. 

„Merită să faci Uber/Bolt dacă stai 8-10 ore pe zi în aplicație, nu de când ai ieșit din casă, cam 6 zile pe săptămână. Cu programul ăsta poți să ajungi la 8-10k lei pe lună net, poate și mai mult (după ce scazi comisionul platformelor).

Apoi, din suma aia mai trebuie să tai: combustibil, taxe către stat, cheltuieli pe care le ai cu mașina (asigurare, revizii, ITP la 6 luni, cauciucuri). Înțeleg că îți place să conduci, și mie îmi place, dar în afara țării, nu în orașe precum Cluj, în plus mai dai și de dificili. Sfatul meu e să testezi terenul înainte să investești timp și bani în asta, închiriază o mașină timp de 1-2 luni și vezi cum îți merge, dacă îți place etc.”, a scris un cititor. 

Un alt cititor reddit i-a explicat experiența sa ca șofer pe Bolt. 

„Fac Bolt de aprox. 3 ani în Cluj, și până la sfârșitul anului aș vrea să renunț. Ca să rămâi cu 2k euro trebuie să lucrezi cam 10 ore pe zi, 6-7 zile pe săptămână. Nu prea mai ai timp liber, îți spun sincer. Plec la 8 dimineața și mă întorc seara la 8.  

Trebuie să iei în considerare mașina pe care o ai, cât consumă, comisionul la flotă, cartea de muncă, repararea mașinii. Gândește-te că faci și 8k km într-o lună lucrată. Ajungi la un schimb de ulei la 6 săptămâni.  

Mai bine rămâi la job, fiindcă îți merge cartea de muncă. De oameni nașpa dai și la Bolt. Sunt o grămadă de-au venit aici. Oprești peste drum de client (că așa îți arată aplicația) și ei îți fac semn să întorci mașina să îi iei din față. Să nu mai zic de preț pe km. Am o grămadă de comenzi de 17 lei pe 3.7 km, chiar și 4 km.  

Și să nu mai zic că o să înceapă să apară cei din Nepal și Sri Lanka pe Bolt. De acum o să aibă voie să lucreze”, a scris cititorul. 

Etichete
Comenteaza