De la Bălcescu, trecând prin Xenopol, apoi Iorga, Giurescu, la David Prodan, Ştefan Pascu, s-a exploatat această perspectivă, ce avea deja realizări impunătoare în Franţa, Italia, Germania. Implicaţia formulei a fost însă estomparea comunităţilor etnice care au trăit împreună cu românii în regiunea Carpaţilor şi care au intrat în statul român.
Viteza cu care se lucrează este ea însăşi instructivă, ca şi, desigur, opţiunile acestei prime reglementări, dintr-un pachet ce va aduce, fireşte, şi alte măsuri. De unde însă hotărârea fermă de a face neîntârziat reforma universitară?
Un fel de pact oficial de neagresiune. Unul din principiile enunţate în acel ghid era acela că jurnaliştii, pe cât posibil, vor evita să comenteze deciziile instanţelor de judecată.
Această imagine a aplicat-o recent Antonia Grunenberg, în impresionanta sa carte Hannah Arendt und Martin Heidegger. Geschichte einer Liebe (Piper, München, Zürich, 2006, p. 470), pentru a descrie faimoasa relaţie dintre studenta sclipitoare din anii douăzeci şi cel mai notoriu filosof al acelor ani.
Conceperea “conversaţională” a filosofiei a atras, în Philosophy as Cultural Politics, modificări nu doar în înţelegerea “entităţilor” filosofice, ci şi în interpretarea istoriei filosofiei, a pragmatismului însuşi, şi în construcţia filosofiei religiei şi conceperea relaţiei marilor domenii ale culturii. Istoria filosofiei este prezentată de Rorty ca “progres prin trei stadii” în ceea ce priveşte “mântuirea (redemption)”: stadiul mântuirii prin religie, apoi cel al mântuirii prin filozofie şi pe urmă, cel al mântuirii prin literatură (p.91).
Dat pe jumătate afară, Pantelică, aşa cum îi spun prietenii din PD, şi-a jurat în barbă ca peste un an să revină în calitate de şef la regia de stat, după ce liberalii vor fi fost maziliţi, pentru a-şi gusta răzbunarea.
Din cele şase mitropolii existente în România, cea a Munteniei şi Dobrogei îi revine Patriarhului.
Băsescu, aparent plictisit de Cireşica de pe Litoral, băile de mulţime de la Mamaia şi escapadele nocturne cu tentă bahico-blondă de la Foişor din Sinaia, a ales să-şi petreacă o bună parte a concediului în inima Secuimii.
Pe plan european se foloseşte predominant, însă, o accepţiune care este similară cu cea practicată în ţara noastră sau, invers: realităţile din ţară sunt aidoma celor din Europa.