UDMR solicită prezentarea unei evaluări concrete privind lucrările la Autostrada Transilvania

UDMR solicită prezentarea unei evaluări concrete privind lucrările la Autostrada Transilvania
La solicitarea UDMR, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, va fi prezent luni în plenul Parlamentului, pentru a prezenta stadiul concret, actual, al lucrărilor de execuție a Autostrăzii Transilvania, au anunţat reprezentanţii acestui partid.

Deputatul UDMR Attila Cseke a declarat că pentru România construirea Autostrăzii Transilvania trebuie să constituie o prioritate maximă iar, din acest motiv, grupul UDMR din Camera Deputaților a considerat necesar ca reprezentanții guvernului tehnocrat să clarifice cât mai curând situația creată în jurul construirii acestei magistrale.

„Trebuie să avem o imagine clară a situației. Am solicitat ministrului să vină în fața Parlamentului și să prezinte un raport detaliat asupra fiecărei etape, cu informații actuale și concrete privind avizele obținute, aprobările și termenele de execuție. Ne așteptăm din partea actualului guvern tehnocrat să prezinte o situație reală referitoare la stadiul lucrărilor, respectiv la planurile concrete de viitor", a afirmat Cseke.

De altfel, prefectul Clujului, Gheorghe Vuşcan, a anunţat că a iniţiat întâlniri periodice în cadrul unui comandament de lucru înfiinţat la nivelul instituţiei pe care o conduce, în vederea urgentării obţinerii unui nou acord de mediu, necesar pentru continuarea lucrărilor la Autostrada Transilvania.

De asemenea, în cursul săptămânii trecute şeful Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, Cătălin Homor, a efectuat o vizită pe şantierele din Transilvania. În cadrul acesteia, el a specificat care este stadiul de finalizare a lucrărilor pe tronsonul Gilău - Nădăşelu, respectiv pe loturile 3 şi 4 ale autostrăzii Sebeş - Turda, şi a precizat principalele impedimente care încetinesc construirea lor.

Homor a afirmat, totodată, că le-a cerut constructorilor să ţină o legătură cât mai strânsă cu instituţia pe care o conduce, în vederea rezolvării problemelor şi a deblocării şantierelor, iar subordonaţilor săi le-a cerut să urmărească mai îndeaproape evoluţia lucrărilor.

Proiectul autostrăzii Braşov-Borş, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 şi început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu compania Bechtel, care trebuia executat până în 2012.

Contractul a suferit în decursul timpului mai multe modificări şi a fost reziliat în mai 2013. Pentru doar 52 km realizaţi, reprezentând 12,5% din lungimea totală a autostrăzii, de 415 km, statul român a plătit 1,2 miliarde de euro companiei americane.

Comenteaza