Foto Alin Tișe laudă ritmul în care se lucrează la Drumul expres Cluj-Autostrada Transilvania

Alin Tișe laudă ritmul în care se lucrează la Drumul expres Cluj-Autostrada Transilvania
| Foto: Facebook.com/AlinTise
Alin Tișe laudă ritmul în care se lucrează la Drumul expres Cluj-Autostrada Transilvania
Alin Tișe laudă ritmul în care se lucrează la Drumul expres Cluj-Autostrada Transilvania
Alin Tișe laudă ritmul în care se lucrează la Drumul expres Cluj-Autostrada Transilvania

Lucrările la drumul expres Cluj-Autostrada Transilvania au început în septembrie 2023, iar termenul de finalizare este sfârșitul anului 2024/începutul anului 2025.

Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, susține că stadiul lucrărilor este unul accelerat și a ajuns deja la 10%

Mă bucur să constat ritmul accelerat de lucru pe șantierul drumului expres care va lega localitatea Tureni de autostrada Transilvania. Drumul expres DEx4 va forma un inel la sudul municipiului Cluj-Napoca care va lega municipiile Turda și Dej. Traficul de tranzit pe latura sud va fi scos din oraș odată cu finalizarea acestui drum. Stadiul fizic general este de 10% după primele două luni și jumătate de lucrări”, a transmis Tișe.

La finalul lunii Iulie 2023 a fost semnat contractul pentru drumul expres DN1 Tureni-A3, contractul fiind câștigat de asocierea Dimex-2000 Company (Leader), Obras Publicas Y Ragadios, OPR Asfalt, Autotehnorom, Con-A Operations.

Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire la începutul lunii august, iar constructorul Dimex 2000 a intrat în șantier în septembrie. Constructorul are la dispoziție 562,61 milioane de lei (fără TVA) şi 18 luni pentru a finaliza lucrările (finele anului 2024/începutul anului 2025).

Drumului Expres are o lungime de aproximativ 5 kilometri. Acesta care include 7 poduri și viaducte, din care cel mai lung va fi la kilometrul 4 peste Valea Racilor, un viaduct cu 6 deschideri și o lungime totală de 258 de metri din care tablierul are 246 metri.

Alți 10 kilometri reprezintă lungimea bretelelor de la nodurile A3 și DN 1 (bretelele vor avea două benzi). Profilul este de drum expres cu o lățime a benzii de circulație de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri și spațiu median de 3 metri lățime unde se montează separatoarele de sens. A doua structură ca lungime este un pasaj peste Drumul Județean 103 Z, pod de încrucișare cu o lungime de 158 metri, conform caietului de sarcini.

Acest drum Expres este necesar pentru asigurarea unei legături mai rapide pentru accesul în Municipiul Cluj-Napoca din Autostrada Transilvania, în prezent accesul fiind posibil prin municipiul Turda (zona de Sud) sau prin Vest, prin Floreşti şi DN 1, unul dintre cele mai aglomerate tronsoane din România (peste 50.000 autovehicule/zi).

Comenteaza