Avem autostradă, nu putem circula pe ea. Când va fi funcţional tronsonul dintre Gilău şi Nădăşel

Avem autostradă, nu putem circula pe ea. Când va fi funcţional tronsonul dintre Gilău şi Nădăşel
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a oferit noi detalii despre când se va putea circula pe tronsonul de autostradă de 8,7 km din judeţul Cluj, dintre Gilău şi Nădăşel.

Potrivit ultimelor informaţii de la CNAIR, sectorul respectiv din Autostrada Transilvania este gata în proporţie de 86% şi se estimează că va fi finalizat complet în iunie 2017.

„Se lucrează la definitivarea soluţiilor pentru consolidarea taluzelor de debleu şi finalizarea lucrărilor. Amplasamentul acestui sector de autostradă este în regiune deluroasă. Urmare a ploilor abundente din anul 2016, s-au înregistrat alunecări ale unor taluze, care au impus reproiectarea soluţiilor de consolidare a acestora.

Cu toate acestea, se estimează ca termenul estimat pentru finalizarea lucrărilor va fi respectat, însă este de precizat ca şi în condiţia în care termenul de finalizare se va respecta, acest tronson nu va fi funcţional decât după finalizarea lucrărilor la Podul peste Someş", informează CNAIR.

Despre acest pod care va trebui să lege acest tronson al Autostrăzii Transilvania de celălalt, de 52 km, dintre Gilău şi Câmpia Turzii, autorităţile arată că încă se află în procedură de atribuire a contractului de execuţie a lucrărilor şi că termenul de depunere a ofertelor este 3 februarie.

Amintim că iniţial termenul de deschidere a ofertelor pentru execuţia acestui pod era decembrie 2016, apoi ianuarie 2017, iar acum s-a ajuns la începutul lunii februarie. CNAIR precizează despre podul peste Someş de la Gilău: „finalizarea procedurii şi încheierea contractului în cursul lunii iulie 2017. Termenul pentru execuţia lucrărilor este programat pentru 10 luni de la data emiterii ordinului de începere a acestora".

Astfel, termenul estimat pentru finalizarea podului peste Someş dintre cele două porţiuni de autostradă, este luna aprilie 2018. Acest pod a fost inclus iniţial în lotul de autostradă pe care trebuiau să-l facă americanii de la Bechtel, dar acest lucru nu s-a întâmplat.

În 2013 a fost reziliat contractul pe care Bechtel îl avea cu statul român. Interesant este faptul că atunci când s-au licitat cei 8,7 km dintre Gilău şi Nădăşel, în 2011, nu a fost cuprins şi acest pod în lucrare, pentru că la acel moment era în lucru la Bechtel rezilierea contractului cu firma americană fiind făcută după finalizarea licitaţiei pentru tronsonul Gilău-Nădăşel.

În 2014 a mai fost o tentativă de realizare a acestui pod, dar ea a eşuat. Atunci a fost licitată proiectarea și execuția podului, care a fost, însă, anulată, pe motiv că ofertele ar fi fost neconforme. În 2015, s-a decis din nou scoaterea la licitație, doar pentru lucrările de execuție.

Lucrările la tronsonul Gilău - Nădăşelu au fost demarate în august 2014, fiind realizate de asocierea UMB Spedition - Tehnostrade. Costul lor se ridică la 258 de milioane de lei, iar finanţarea este asigurată doar de la bugetul de stat.

Comenteaza