Foto Drumul Expres de la Tureni, tronson dificil, relief pretențios. Inaugurare fezabilă doar în primăvara lui 2025, transmite Asociația Pro Infrastructură

Drumul Expres de la Tureni, tronson dificil, relief pretențios. Inaugurare fezabilă doar în primăvara lui 2025, transmite Asociația Pro Infrastructură
https://www.facebook.com/proinfrastructura
Drumul Expres de la Tureni, tronson dificil, relief pretențios. Inaugurare fezabilă doar în primăvara lui 2025, transmite Asociația Pro Infrastructură
Drumul Expres de la Tureni, tronson dificil, relief pretențios. Inaugurare fezabilă doar în primăvara lui 2025, transmite Asociația Pro Infrastructură
Drumul Expres de la Tureni, tronson dificil, relief pretențios. Inaugurare fezabilă doar în primăvara lui 2025, transmite Asociația Pro Infrastructură
Drumul Expres de la Tureni, tronson dificil, relief pretențios. Inaugurare fezabilă doar în primăvara lui 2025, transmite Asociația Pro Infrastructură

Drumul Expres de la Tureni care face legătura dintre A3 și DN1este așteptat cu sufletul la gură atât de șoferii aflați în tranzit, cât și de localnicii din Turda.

Asociația Pro Infrastructură transmite că mini-lotul de 5 km de la Tureni nu are șanse să fie gata mai devreme de primăvara anului viitor. 

”DEx4 lângă Tureni, ne vedem în 2025! Din păcate, la cum au evoluat lucrările în primele 11 luni de contract, este o certitudine că mini-lotul de nici 5 kilometri de pe drumul expres care face legătura dintre A3 și DN1 pe lângă Tureni nu va fi deschis în 2024. În acest ritm, inaugurarea este fezabilă doar în primăvara lui 2025.

Aflați la primul lor proiect rutier major, Dimex (terasamente) și CON-A (structuri) nu demonstrează că au forța să termine în decembrie, puțin înainte de termenul contractual care este februarie 2025. Lung cât un strănut, tronsonul e totuși dificil: consolidări serioase cu ziduri de sprijin impresionante la care încă se forează piloți, numeroase structuri (două noduri rutiere plus câteva văi), relocări drumuri existente, relief pretențios.

Este un ciot minuscul dar cu un impact extrem de mare în trafic, fiind așteptat cu sufletul la gură atât de șoferii aflați în tranzit, cât și de localnicii din Turda”, transmit cei de la Asociația Pro Infrastructură. 

La începutul lunii iulie Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Cluj a publicat imagini de pe șantierul Drumului Expres DEx4 – drum de legătură pentru asigurarea conexiunii dintre A3 și DN1 (în dreptul localității Tureni), unde stadiul lucrărilor a ajuns deja la 45%. Peste 220 de muncitori și 300 de utilaje și echipamente lucrează constant pe șantierul Drumului Expres DEx4.

Lucrări în execuție:
- lucrări de terasamente (săpătură, stabilizare pământ, realizare umplutură cu material granular);
- structură rutieră (așternere fundație balast, așternere balast stabilizat);
- lucrări de consolidare (forare piloți, realizare ziduri de pământ armat, forare ancore, turnare capitel, excavare în jurul piloților);
- execuție podețe (montare prefabricate, betonare, hidroizolații, cofrare cunete);
- realizare drenuri longitudinale sub șanț, betonare șanțuri;
- structuri: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9 (realizare infrastructuri, montare grinzi, montare predale, armare plăci suprabetonare, montaj gabioane, zidărie cunetă);
- relocare DN1 (săpătură pentru aducerea la cotele din proiect, stabilizare teren de fundare);
- relocare rețele de utilități (turnare fundații stâlpi rețea 110kV);
- montare rețea ITS (săpătură, montare tubulatură);
- punct de sprijin: lucrări la cladirea operațională (hidroizolații fundație).

Antreprenorul este Asocierea DIMEX 2000 COMPANY SRL (Lider) – AUTOTEHNOROM SRL – OPR ASFALT SRL – OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS SA – CON-A OPERATIONS SRL. Valoarea contractului se ridică la suma de 562.613.495,92 lei fără TVA, iar durata totală de execuție a lucrărilor este de 18 luni.

Comenteaza