Încep lucrările pentru devierea Someşului

Încep lucrările pentru devierea Someşului
Una dintre cele mai importante lucrări vizează reabilitarea cursului de apă şi urmează să debuteze anul acesta. Lucrarea vizează inclusiv devierea râului în zona aeroportului.

Proiectul de prelungire a noii piste până la 3.500 m este condiţionat de o altă investiţie importantă, pe care o are în derulare Administraţia Bazinală de Apă Someş Tisa (ABAST) şi care presupune amenajarea albiei Someşului, îndiguiri, ziduri de sprijin şi lucrări de deviere. Lucrările au fost adjudecate de consorţiul condus de Socot Târgu-Mureş pentru 24,6 milioane de euro. Pentru ultimul trimestru al anului constructorul va avea la dispoziţie 1,8 milioane de lei pentru demararea lucrărilor.

Din lipsă de fonduri, proiectul de reabilitare a cursului Someşului Mic, angajat de ABAST, stagnează de peste un an, deşi contractul fost adjudecat prin licitaţie publică. De realizarea acestui proiect depinde şi construirea noii piste a aeroportului. Într-o primă etapă, aceasta ajunge doar până la 2.100 m, urmând ca, după ce se finalizează lucrările de deviere a râului, implicate în proiectul angajat de ABAST, se va putea continua cu pista până la 3.500 m.

"Pentru noi este extrem de important să începem lucrările de deviere a râului Someş. Până acum nu s-a demarat acest proiect pentru că au lipsit fondurile. La ultima rectificare de buget am reuşit să obţinem 1,8 milioane de lei, astfel încât lucrările să poată fi demarate de anul acesta. Cred că pentru a demara partea de proiectare, şi chiar şi pentru unele lucrări, fondurile sunt suficiente. De anul viitor, vom avea un buget cu mult mai mare, pentru că această lucrare reprezintă o prioritate pentru noi. În doi ani sper să finalizăm întreg proiectul", a explicat directorul ABAST, Dan Canta.

Contractul pentru finalizarea acestor lucrări a fost câştigat de consorţiul condus de compania Socot Târgu-Mureş şi se ridică la 24,6 milioane de euro. Mureşenii s-au angajat să finalizeze lucrarea în doi ani de la momentul predării amplasamentului. Proiectul ABAST vizează lucrări de amenajare pe Someşul Mic şi afluenţi: Becaş, Murători, Zăpodie, Nadăş. Lucrările constau în amenajarea albiei, devierea cursului în zona aeroportului, îndiguiri, ziduri de sprijin şi consolidări de mal pe Someşul Mic şi pe afluenţi. Până când se încheie proiectul ABAST în zona aeroportului, Consiliul Judeţean (CJ) se aşteaptă să aibă finalizată prima etapă a proiectului pistei de aterizare-decolare. E vorba despre primii 2.100 m, pe care consorţiul condus de firma Construcţii Napoca a anunţat că îi finalizează până în vara anului viitor.

Ulterior, CJ va putea demara o nouă procedură de licitaţie, pentru continuarea pistei până la 3.500 m. "Dacă ABAST îşi finalizează proiectul până în 2014, atunci spre finele anului viitor putem demara procedura pentru continuarea lucrărilor la pista aeroportului, până la 3.500 m, aşa cum se prevede în proiectul acestui obiectiv", a transmis liderul administraţiei judeţene, Horea Uioreanu. Abia după ce proiectul noii piste se va finaliza, integral, aeroportul va putea introduce curse intercontinentale.

24.600.000 de euro costă lucrările de amenajare a râului, care vor fi derulate de consorţiul condus de Socot Târgu-Mureş.

 

Comenteaza