Foto API, laude pentru turcii care lucrează la viaductele de pe Autostrada Transilvania de la Nădășelu și Topa Mică

API, laude pentru turcii care lucrează la viaductele de pe Autostrada Transilvania de la Nădășelu și Topa Mică
https://www.facebook.com/proinfrastructura
API, laude pentru turcii care lucrează la viaductele de pe Autostrada Transilvania de la Nădășelu și Topa Mică
API, laude pentru turcii care lucrează la viaductele de pe Autostrada Transilvania de la Nădășelu și Topa Mică
API, laude pentru turcii care lucrează la viaductele de pe Autostrada Transilvania de la Nădășelu și Topa Mică
API, laude pentru turcii care lucrează la viaductele de pe Autostrada Transilvania de la Nădășelu și Topa Mică

Potrivit asociației Pro Infrastructura, constructorul turc Ozaltin, responsabil pentru viaductele de la Nădășel și Topa Mică de pe Autostrada Transilvania din Cluj, ar putea oferi o surpriză plăcută în construcția de autostrăzi pentru acest an. 

Asociaţia Pro Infrastructură spune că turcii de la Ozaltin ar putea fi marea surpriză pozitivă din 2024. "Ozaltin arată foarte bine pe Drumul Expres DEx12 între Balș și Craiova, încercând parcă să demonstreze că și turcii pot să se țină de angajamentele pe care și le-au asumat pe proiectele de infrastructură de transport din România. (...)

Mai mult, cu o accelerare puternică până în toamnă, mai ales pe partea de structuri, cu un management inteligent dar și cu puțin noroc, au o șansă să producă marea surpriză și să inaugureze lotul în decembrie 2024. (...)

Sigur, să nu ne îmbătăm cu apă rece. Până la urmă e vorba de doar 17,7 kilometri de drum expres la câmpie care nici măcar nu sunt făcuți de la zero (șantierul e preluat după rezilierea provocată de falimentul Tirrena Scavi). Dar indiferent dacă vor reuși sau nu să inaugureze în decembrie, înainte de termen, merită felicitați pentru cum se mișcă pe DEx12 Craiova-Balș.

Să-i vedem cum se descurcă pe viaductele de pe Autostrada Transilvania de la Nădășelu și Topa Mică unde misiunea lor va fi una mult, mult mai grea, atât din punct de vedere birocratic cât și tehnic, sub presiunea termenului PNRR, 2026", transmite API. 

Amintim faptul că Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a desemnat, la finalul lunii martie a acestui an, câștigătorul contractului pentru construcția celor două viaducte de pe secțiunea Nădășelu – Mihăiești a Autostrăzii Transilvania (A3), a anunțat atunci Cristian Pistol, directorul general al CNAIR. Este vorba de turcii de la Ozaltin, singurii care au depus de altfel ofertă.

Contractul pentru devierea traseului între km 10+009– km 12+000 și km 21+406– km 24+890 a fost atribuit Asocierii OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. – ILGAZ INSAAT TICARET A.S. – VISIO CONSTRUCTION WORKS S.R.L.

Cu o valoare de 994, 7 milioane de lei (fără TVA), contractul finanțat prin PNRR are o durată de 27 de luni (din care 9 luni perioada de proiectare și 18 luni execuția lucrărilor).

Antreprenorul va proiecta și va executa lucrări de deviere a traseului în zonele cu alunecări de teren de pe secțiunea de autostradă Nădășelu - Mihăiești care constau în:
- construirea unui viaduct cu lungimea de 1,2 km fundat pe piloți forați de diametru mare,
- un viaduct cu lungimea de aproximativ 2 km care să depășească în aval traseul DN1F și cursului pârâului Topa Mică'', a declarat directorul CNAIR, Cristian Pistol. 

Reamintim faptul că o singură ofertă a fost depusă până la termenul limită din 9 ianuarie 2024, la licitația pentru viaductele de 3,2 kilometri scoase din contractul UMB pentru tronsonul Nădășelu – Mihăiești din Autostrada Transilvania (A3). Aceastsa provine de la asocierea condusă de turcii de la Ozaltin.

Comenteaza