Metroul Cluj, blocat de legea exproprierilor! Nu există nici plan pentru devierea traficului din centrul orașului

Metroul Cluj, blocat de legea exproprierilor! Nu există nici plan pentru devierea traficului din centrul orașului

Planul Urbanistic Zonal (PUZ) pentru proiectul metroului din Cluj a fost dezbătut și aprobat în ședința Comisiei de Urbanism a Consiliului Județean de joi, 24 martie 2022. Există totuși și câteva probleme.

Pentru a continua proiectul este nevoie de o hotărâre de guvern privind exproprierile de pe traseu. Mai precis, legislația românească actuală nu a prevăzut metrou altundeva în afara Bucureștiului, astfel că singura entitate care poate efectua exproprieri pentru metrou este Metrorex, ceea ce nu este posibil în cazul de față. Proiectanții metroului clujean au inițiat procedurile de modificare a legii, în ianuarie, însă e nevoie de luni buni pentru a rezolva acest aspect.

De asemenea, proiectanții cred că autorizația de construire poate fi obținută abia peste un an de zile, deși proiectul a fost scos recent la licitație. Un alt punct sensibil este legat de devierea traficului din centrul orașului, pe perioada lucrărilor. Proiectanții au asiugrat că planul va fi întocmit, în partea de proiectare a metroului, de către câștigătorul licitației.  VEZI ȘI UN AN fără MASINI pe Calea Moților, Bdul 21 Decembrie și Memorandumului pentru metrou. Piața Mărăști, un masiv de sare în subteran

Amintim că, Primăria a lansat recent licitația publică pentru Proiectare și Execuție lucrări de Infrastructură (structură de rezistență, cale de rulare, finisaje, sisteme de instalații), Automatizare trafic, Racordare alimentare cu energie electrică aferente obiectivului de investiție Magistrala I de metrou Cluj. Valoare estimată a achizitiei : 6.665.384.306 lei fără TVA (1,3 miliarde euro). Termenul de realizare este de 8 ani. Data limită de depunere a ofertelor este 09.05.2022, ora 15:00. Banii provin din: Fonduri Europene Nerambursabile prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020; Fonduri Europene Nerambursabile și Rambursabile prin Planul Național de Relansare și Reziliență (PNRR) 2021-2027; Fonduri Europene Nerambursabile prin Programul Operațional Transporturi (POT) 2021-2027; Alocații de la bugetul de stat prin Ministerul Transporturilor și Infrastructurii; Alocații de la bugetul local prin UAT Municipiul Cluj-Napoca și UAT Comuna Florești; Alte surse legal constituite identificate pe parcurs. 

Lucrările aferente obiectivului de investiție MAGISTRALA I DE METROU CLUJ constau în proiectarea și execuția lucrărilor în conformitate cu legislația și reglementările tehnice în vigoare. MAGISTRALA I DE METROU CLUJ este o linie de metrou ușor cu lungimea de 21,03km, cu 19 stații subterane și 1 un depou suprateran, în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90sec: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens).

Comenteaza