Metroul închide aproape 1 AN traficul auto prin centrul Clujului

Metroul închide aproape 1 AN traficul auto prin centrul Clujului

Comisia de Urbanism a Consiliului Județean (CJ) a dat aviz favorabil pentru Planul Urbanistic Zonal (PUZ) al metroului din Cluj. Problema este lipsa unui studiu de trafic, care să reglementeze circulația auto pe perioada în care principala arteră a Clujului devine un uriaș șantier.

Conform proiectanților, preț de circa 9 luni, orașul va deveni un uriaș șantier, fiindcă stațiile de metrou se vor realiza pe bază de săpătură deschisă. Astfel, traficul auto va fi complet blocat în jurul viitoarelor stații de metrou.

Metrans Engineering nu a realizat însă nicio simulare privind traficul în condiții de deschidere a șantierelor, lucru observat de arhitecții din comisie, nici prin măsuri de sensuri unice sau deschiderea unor sensuri duble de circulație pe strada Dorobanților, în așa fel încât orașul să nu fie paralizat.

Momentan, s-a luat în calcul doar devierea transportului în comun, pentru care se vor cumpăra 33 de autobuze care vor înlocui troleibuzele existente.

ZIUA de CLUJ l-a contactat pe liderul forului administrativ județean, Alin Tișe, pentru a afla mai multe detalii despre acest aviz favorabil dat astăzi de Comisia Tehnică de Amenajare a Teritoriului și de Urbanism (C.T.A.T.U).

„Primăria Cluj-Napoca a solicitat avizul comisiei de urbanism a județului pentru aprobarea PUZ-ului pentru Metrou. Este o procedură legală obligatorie, fără acest aviz investiția nu se poate face. Am susținut încă de la început acest proiect. În mod evident, există câteva elemente de avize care trebuie obținute, dar am considerat că, în această fază, avizele necesare și stadiul documentației sunt suficient de bine elaborate, așa încât PUZ-ul care aprobă traseul metroului și celelalte coordonate pot fi avizate.

Deci, am susținut în comisie necesitatea avizării, cu un element condiționat, respectiv Hotărâre de Guvern care să dea dreptul Primăriei la expropriei în stațiile de metrou și nu numai. Această hotărâre se va emite curând. Mă bucur că am putut face acest pas important, suntem partenerii primăriei în orice demers, mai ales în cazul proiectului de metrou”, a declarat, pentru ZIUA de CLUJ, Alin Tișe.

Șeful județului Cluj a ținut să lămurească și problema legată de studiul de trafic. „Întrebarea nu viza studiul de trafic care există la PUZ, ci soluțiile de trafic pe perioada în care este interzis traficul din cauza săpăturilor din stații. Răspunsul proiectanților a fost că nu există, în momentul de față, un studiu de trafic pentru situația în care e oprit traficul, ci există un studiu de trafic la PUZ. De aceea am acceptat, pentru că existând un studiu general, este sufcient ca în momentul în care o stradă se va bloca, Primăria și RATUC-ul vor stabili trasee alternative”, a explicat liderul CJ Cluj.

Cluj-Napoca va fi al doilea oraș din România care va avea metrou. Durata de execuţie a proiectului este estimată la circa 10 ani. Traseul aprobat prin studiul de fezabilitate este: Floreşti - Piaţa Unirii - Piaţa Mărăşti - Muncii / Europa Unită - Depou Sopor, cu o lungime de 21 de kilometri şi 19 staţii. Iar investiţia totală depăşește 2 miliarde de euro. În PNRR, 300 de milioane de euro sunt prevăzuți pentru investiția la metroul din Cluj.

DOCUMENTE METROU AICI!

Comenteaza