Şova: Companii foarte mari din lume şi-au manifestat interesul pentru autostrada Transilvania

Şova: Companii foarte mari din lume şi-au manifestat interesul pentru autostrada Transilvania
Ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură, Dan Şova, a declarat la emisiunea "Jocuri de Putere" de la Realitatea TV, că după 30 aprilie vor fi demarate procedurile pentru concesionarea tronsoanelor din autostrada Transilvania. Şova a precizat că o serie de companii foarte mari din lume şi-au manifestat interesul pentru această autostradă.

">

"Pe 30 aprilie se încheie negocierile cu Bechtel. Atunci vom şti dacă ne intelegem cu privire la modalitatea de inchidere a contractului sau dacă avem poziţii divergente. Indiferent de situaţie, ea va fi prezentată Guvernului şi făcută publică. După 30 aprilie, vom începe procedurile pentru a concesiona cele 9 tronsoane - cel mai important e Suplacu de Barcău- Borş din punctul meu de vedere - pentru a găsi investitori privaţi sa contracteze în sistem de concesiune (...) Până acum au fost companii foarte mari din lume care şi-au manifestat interesul de concesiune a unor tronsoane sau interesul pentru întreaga autostradă Transilvania", a declarat Şova, menţionând însă că ultima variantă nu e realizabilă.

În urmă cu aproape două luni, premierul Victor Ponta declara că este esenţial pentru România să fie continuată construcţia Autostrăzii Transilvania, o soluţie de finanţare a proiectului început în 2004 fiind parteneriatul public-privat. Ponta preciza că pentru ca Autostrada Transilvania să intre pe procedurile de parteneriat public-privat trebuie încheiat contractul cu Bechtel pentru că, altfel, "nu se poate găsi o altă soluţie de finanţare".

La sfârşitul lunii ianuarie, ministrul delegat pentru marile proiecte Dan Şova declara că, în opinia sa, singura soluţie pentru Autostrada Transilvania ar fi încheierea definitivă a contractului cu Bechtel şi găsirea unei variante de finanţare viabilă.

Proiectul autostrăzii Braşov-Borş, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 şi început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu compania americană Becthel, care trebuia executat până cel târziu în 2012.

Pe fondul disputelor politice iniţiate de partidele care s-au succedat la guvernare şi fără bani alocaţi de la buget, proiectul de 415 kilometri a fost derulat într-un ritm lent, iar până în prezent au fost executaţi doar 52 de kilometri.

 

Comenteaza