Vânzarea de artă a ajuns la un nou nivel: se scot pe piaţă muzeele
- Scris de Luminita Silea
- 20 Iun 2013, 23:47
- Administraţie
- Ascultă știrea
Directorul Muzeului Etnografic, Tudor Sălăgean spune că este cea mai bună modalitate de a atrage venituri suplimentare. În ceea ce priveşte secţia în aer liber, s-au început discuţii cu potenţiali parteneri, însă este necesară şi o investiţie de amenajare, aşa că deocandată sistemul va fi testat pe secţia din centru.
Formula aleasă de Muzeul Etnografic pentru atragerea unui partener care să scotă bani din secţia de pe Memorandumului nr. 21 este o licitaţie de concesiune a serviciului de organizare evenimente culturale. "În regim de continuitate, pentru toţi vizitatorii din municipiu Cluj-Napoca, din ţară sau din străinătate, cu respectarea condiţiilor specifice fiecărei activităţi. Evenimentele culturale avute în vedere se vor desfăşura atât pe timp de zi, cât şi pe timp de noapte, în funcţie de specificul acestora şi se vor încadra în normele legale de exploatare a spaţiilor, fără perturbarea liniştii publice sau a altor activităţi desfăşurate în imobilul pus la dispoziţie. Dorim ca aceste evenimente să fie destinate publicului larg, incluzând activităţi cu scop educaţional adresate generaţiilor tinere, apoi participarea unor personalităţi recunoscute în domeniile propuse - literatura, muzica, etnografie, precum şi turişti ocazionali sau preluaţi în grup prin eventuale subcontracte pentru care e necesar să aibă disponibilitatea de a prezenta evenimentele în limbi de circulaţie internaţională. Concesionarul va avea în vedere organizarea evenimentelor care promovează alimentaţia tradiţională şi ori de câte ori va fi cazul va organiza expoziţii şi va invita meşteri sau producători populari" se arată în caietul de sarcini afferent procedurii.
Valoarea estimată a contractului este de peste 263.000 de lei, iar deschiderea ofertelor este programtă în 26 iunie. "Ei fac evenimentele şi ne plătesc nouă o redevenţă. Am raportat această redevenţă la numărul de vizitatori într-un an bun - 50.000-60.000. Cred că această modalitate este cea mai bună. Până anul acesta nu aveam nici etichete pentru exponatele din muzeu, iar acum am reuşit să le facem, în română şi engleză. Lucrurile merg mai greu pentru că pe Momorandumului se amenajează şi Centrul de Promovare Turistică la care în prezent se lucrează şi de care ştiam că va fi la noi din 2009", a menţionat Sălăgean. Şeful muzeului a precizat că, în ceea ce priveşte secţia în aer liber Romulus Vuia, este mai greu de valorificat deoarece este nevoie şi de o investiţie. "Acolo nu avem ce să punem la dispoziţia unui partener. Au mai fost discuţii, dar potenţialii clienţi ne spuneau că nu sunt convinşi că îşi vor recupera investiţia. Am mai încercat cu evenimente punctuale", a mai spus Sălăgean.
Muzeul de Artă Cluj-Napoca are altă modalitate de a atrage vizitatori şi de a scoate venituri suplimentare pentru instituţie: anul acesta s-a schimbat sistemul de afişaj la intrare, optându-se pentru o imagine "mai cu lipici" la public. "Noi am făcut afişele. Oferim şi tururi ghidate, gratuit. Vom avem şi panouri de afişaj la intrare iluminate pe timpul nopţii. Avem şi parteneriate cu sponsori pe evenimente punctuale care au loc la noi în muzeu. Suntem şi pe Facebook. Ţinem legătura şi cu publicul care e invitat să-şi lase pe un formular adresa de e-mail. În rest, situaţia nu s-a schimbat, proiectul de modernizare nu poate fi încă demarat din cauză că nu s-a rezolvat problemele legate de situaţia juridică a clădirii", a afirmat şeful muzeului, Călin Stegerean.