Cum trec prin criză organizatorii de târguri
- Scris de Kristina Restea
- 05 Feb 2013, 22:32
- Economie
- Ascultă știrea
În lipsa unui complex modern de mari dimensiuni, târgurile şi expoziţiile din oraş se desfăşoară acum în diverse spaţii: în vechiul pavilion de la Expo Transilvania, în malluri, pe platforma Sălii Sporturilor ori în corturi instalate în centrul oraşului.
În perioada următoare, Expo Transilvania încearcă să propună un program pentru a intra în circuitul evenimentelor importante aflate în pregătire la Cluj. „Am vrea să aducem şi aici evenimente care se vor desfăşura în anii următori la Cluj, iar pentru asta vom merge cu o propunere la responsabilii de pregătire a Capitalei Europene a Tineretului şi Cluj - Capitală Culturală Europeană 2021 (candidatură acum în derulare, n.red.)", a declarat directorul Expo Transilvania, Ioan Avram. Amintim că, la finalul anului trecut, municipiul Cluj-Napoca a obţinut titlul de Capitală Europeană a Tineretului pentru 2015, iar bugetul pentru acest proiect este de 5,5 milioane de euro.
Clujul nu dispune de un centru adecvat pentru evenimente de mari dimensiuni, deşi în ultimii ani atât administratorii Expo Transilvania, cât şi organizatori de evenimente precum cele legate de construcţii sau de agricultură au subliniat că oraşul are nevoie de o infrastructură modernă. În lipsă de fonduri, intervenţiile de la Expo Transilvania sunt de cosmetizare. Anul trecut, administratorii complexului au făcut reparaţii şi lucrări de modernizare. Societatea are la dispoziţie un pavilion de 4.200 mp pe un teren de 10.000 mp, iar parcările sunt amenajate pe 9.000 mp, aparţinând companiei Nervia. „Investiţiile care se pot face în acest an vor merge înspre îmbunătăţirea condiţiilor pe pavilionul existent, pe ceea ce avem deocamdată. Nu sunt încă perspective pentru un proiect nou", a spus Avram.
"Piaţa se mişcă un pic mai bine acum, firmele care au trecut prin criză s-au mai aşezat, cele cu probleme au dispărut. Încet-încet se revine la participarea la evenimente, văzută ca instrument bun de marketing. Bugetele însă nu sunt aceleaşi ca înainte de criză. Evenimentele pe care le avem sunt în mare aceleaşi care s-au consacrat şi pe care le ducem mai departe. Târgul de produse şi evenimente de la începutul anului a crescut faţă de ediţia precedentă cu 20%. Am comasat unele evenimente cu tematică similară - târgul de construcţii va avea loc în aceeaşi perioadă cu cel de mobilier. Numărul de participanţi a rămas aproximativ acelaşi, dar, din raţiuni de reducere a costurilor, clienţii iau spaţii mai mici", a explicat Avram. Pentru 2013 se află în pregătire unul dintre cele mai importante evenimente găzduite de Expo, târgul Agraria, dar se lucrează şi la manifestări destinate publicului larg, cum sunt târgurile de bunuri de larg consum.
În condiţiile în care planurile din ultimii ani pentru un complex de mari dimensiuni nu s-au concretizat, Polus Center şi Iulius Mall rămân alternative de spaţii. În Polus Center, suprafaţa de evenimente se extinde temporar. Un spaţiu de 1.600 mp, rămas disponibil după ce un chiriaş şi-a închis unitatea, va fi folosit în perioada în care nu are utilizator. Complexul a găzduit târguri şi expoziţii, însă în zona food court. După retragerea din vară a unuia dintre chiriaşii importanţi, retailerul Kiabi, care a renunţat la afacerile din România, operatorii Polus au rămas cu o suprafaţă importantă. „Pentru fostul spaţiu Kiabi se poartă încă negocieri cu potenţiali parteneri, însă acesta va fi utilizat în perioada următoare ca spaţiu expoziţional. Primul târg organizat în incinta acestuia va fi de imobiliare, construcţii şi amenajări. Târgul poartă denumirea (a)CASA de la A la Z şi va avea loc în perioada 22-24 februarie", a transmis Răzvan Alistar, PR Officer al Polus Center.