În cazul excursiilor, cheltuielile pentru cumpărături ocupă ponderile cele mai importante. Dintre acestea, cea mai mare pondere o are cumpărarea de mâncare, băuturi şi tutun (39,1%), urmată de alte tipuri de cumpărături de bunuri de larg consum (31%).
Cheltuielile de transport reprezintă 14% din costul excursiei, şi doar 4,5% din bani sunt alocaţi pentru restaurante şi alte unităţi de alimentaţie publică. Conform statisticilor INCDT, 60% dintre români folosesc mașina personală sau a prietenilor pentru a se deplasa, în timp de restul de 40% folosesc mijloacele de transport precum microbuzul sau autobuzul.
"Această distribuţie arată în mod clar un comportament de consum specific pentru picnic, sau pentru popularele ieşiri la iarbă verde", se arată în studiul INCDT.
Activităţile culturale, sportive şi de agrement deţin o pondere nesemnificativă (1,2%), iar 10,4% dintre cheltuielile totale revin altor tipuri de cheltuieli.