Video Autostrada Transilvania: IMAGINI cu lucrările la viaductele de pe Lotul Nădășelu – Zimbor. Peste 300 de muncitori și zeci de utilaje pe șantier
- Scris de Oana Doroșenco
- azi, 14:42
- Economie
- Ascultă știrea

În octombrie 2025 au fost realizate filmări cu drona care arată progresul lucrărilor la devierile de la Nădășelu și Topa Mică.
"Devierea presupune construirea a două viaducte majore, de 1,2 km și 2 km lungime, menite să ocolească zonele afectate de alunecări de teren, și face parte din tronsonul Nădășelu–Zimbor, o secțiune importantă din Autostrada Transilvania. Pe șantier lucrează în prezent peste 300 de muncitori și 85 de utilaje pentru ambele viaducte", precizează autorul video-urilor.
Cum arată devierea Autostrăzii A3 de la Nădășelu
Traseul A3 a fost complet deviat din cauza instabilității terenului. Potrivit filmării, viaductul de la Nădășelu este realizat în proporție de circa 28%.
Progresul lucrărilor la devierea de la Topa Mică
Această deviere a fost proiectată pentru a ocoli zonele cu teren instabil și pentru a permite construirea unui viaduct impresionant, care va traversa valea din apropierea localității.
În prezent, șantierul se află în faza de lucrări – se pot observa zonele de terasament, utilajele și primele fundații ale viaductului.
În martie, ministerul Transporturilor a început demersurile pentru exproprieri necesare lucrărilor la viaductele de la Nădășelu și Topa Mică. Pentru cele două viaducte din județul Cluj pe care urmează să le construiescă Ozaltin, Guvernul, prin Ministerul Transporturilor trebuie să exproprieze 154 de imobile (terenuri) proprietate privată cu o suprafață totală de 236.514 mp, iar valoarea estimată a despăgubirilor este de 1,3 milioane lei.
Contractul pentru devierea traseului între km 10+009– km 12+000 și km 21+406– km 24+890 a fost atribuit Asocierii OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. – ILGAZ INSAAT TICARET A.S. – VISIO CONSTRUCTION WORKS S.R.L. Cu o valoare de 994, 7 milioane de lei (fără TVA), contractul finanțat prin PNRR are o durată de 27 de luni (din care 9 luni perioada de proiectare și 18 luni execuția lucrărilor). Antreprenorul va proiecta și va executa lucrări de deviere a traseului în zonele cu alunecări de teren de pe secțiunea de autostradă Nădășelu – Mihăiești care constau în:
– construirea unui viaduct cu lungimea de 1,2 km fundat pe piloți forați de diametru mare,
– un viaduct cu lungimea de aproximativ 2 km care să depășească în aval traseul DN 1 F și cursului pârâului Topa Mică.
Fără finalizarea celor două viaducte, lotul UMB finanțat prin PNRR Nădășelu – Zimbor (30 km) nu poate fi deschis, iar următorul lot, Zimbor – Poarta Sălajului (12 km) nu ar avea legătură la A3. Termenul-limită pentru cei 42 de kilometri dintre Nădășelu-Zimbor și Poarta Sălajului este august 2026, conform jaloanelor din PNRR (durata de proiectare și execuție este de 27 luni).