Clujenii se pregătesc de invazia roboţilor digitali

Clujenii se pregătesc de invazia roboţilor digitali
Chatboţii de pe Facebook Messenger vor acapara piaţa marketingului digital, iar atât proprietarii paginilor pe internet, cât şi utilizatorii vor fi obligaţi să le facă faţă, avertizează specialiştii în domeniu reuniţi la Cluj.

„Roboţii deja au o comunicare cu noi, prin Facebook, Google au algoritmi, deci tot un fel de roboţi. 2016 a fost anul chatboţilor, erau deja 33.000 activi pentru Facebook Messenger, adică acei roboţi care ne răspund la întrebări tipice pe care le adresăm. Banca Transilvania şi-a instalat recent un astfel de chatbot.

Până în 2020, jumătate dintre căutările pe internet vor fi de voce. Căutările conversaţionale pe Google au ajuns la 40%, iar 25% aparţin tinerilor. Recomandările de produse care le găsim pe internet sunt deja personalizate, bazate pe algoritmi, în baza istoricului de cumpărare a clientului, a datelor demografice”, remarcă Raluca Radu, country manager la Answear.ro.  Ea sfătuieşte antreprenorii să apeleze la conţinut foto şi video pentru paginile lor de internet.

„Tot mai mulţi oameni îşi instalează filtre de reclame pentru că bombardamentul cu acestea nu este relevant pentru utilizatori. Trebuie să se comunice scurt, aşa cum o fotografie face câteva zeci de cuvinte, un video face cât mii de fotografii şi produce multe aprecieri şi distribuiri, iar algoritmul Facebook le amplifică. Produsul nostru se bate pe Facebook şi cu fata cu bot de raţă de pe Facebook sau cu o reclamă la aspirator. Firmele trebuie să aibă un conţinut proactiv pe internet”, spune Radu.

Conţinut propriu, distribuit sau plătit?
 
Pe piaţa marketingului digital concurenţa este acerbă, iar modalităţile în care este livrat produsul sau serviciul au devenit sofisticate. „Digitalul este plin de posibilităţi pentru consumatori. Oricine, chiar fără cunoştinţe tehnice, poate să facă o campanie pe internet, piaţa este globală, deci avem mult mai mulţi consumatori şi deci o înghesuială mult mai mare.

Canalele marketingului digital sunt cele proprii, adică website-ul sau pagina noastră de Facebook, earned media, respectiv expunerea în diferite părţi a conţinutului apărut, preluat de alţii, dar şi conţinutul plătit de noi. Primele două modalităţi sunt recomandabile celor aflaţi la început de drum care nu au bugete să susţină o campanie de 10.000 de euro. Important este să îţi înţelegi clienţii, să creezi valoare şi să mergi pe drumul tău, nu încercând să îţi copiezi concurenţa”, sugerează Mihaela Mureşan, fondator al agenţiei Brand Essence România. 

Comerciaţii sunt taxaţi instant
 
Platformele pe internet au nevoie de interactivitate cu clienţii pentru ca ei să devină interesaţi, susţine Elena Badea, managing partner la compania de consultanţă Valoria Business Solutions. „Reclamele mincinoase au săpat o prăpastie adâncă faţă de publicul larg. La nivel global 62% dintre consumatori sunt digitali, iar în România, 41%. Cei mai mulţi, adică între 56 şi 67% cumpără în funcţie de sfaturile prietenilor sau cunoştinţelor şi doar o treime în funcţie de brand.

Dintre noile generaţii de utilizatori, fiecare are în medie 250 de prieteni, iar 45% generează conţinut pe blog sau vlog, deci comunică în timp real. Dacă nu le place un produs, imediat pun un comentariu negativ pe pagină. Campaniile de tip User Generated Content provoacă dezbateri pe o anumită temă între utilizatori: experienţa unei destinaţii frumoase pentru un blog de vacanţe, iar astfel conţinutul produs de alţii este mai relevant decât cel produs de firmă.

A trecut vremea reclamei de tipul ”Lumeee, lumeee, aici sunt cele mai tari produse!”; nu se mai face marketing prin împingerea în faţă a produsului, ci unul bazat pe valori. Prezentăm oameni din echipă, punem filmuleţe cu procesul de fabricaţie, dacă avem un laborator de prăjituri. Strategia trebuie să fie una de prezentare a noastră, a colegilor cu care lucrăm, să existe dorinţa de a comunica onest, deschis şi de a implica şi clienţii”.

Pensionarii, noua ţintă a internetului
 
„Toată lumea se luptă acum pe generaţia Millenials, dar studiile spun că grupa demografică de +60 de ani are cea mai mare creştere pe Facebook; anul acesta va fi în urcare cu 7,6%. Aceasta va fi relevantă pentru că sunt oameni care au bani, deţin cea mai mare avuţie şi au timp.

Telefonul este folosit acum mai mult pentru social messaging decât pentru convorbiri, iar un utilizator îl verifică de cel puţin 70-100 de ori pe zi. Deciziile se iau pe baza platformelor de socializare, mai puţin de pe Google: te uiţi ce au scris prietenii despre un anumit produs, iar atunci cumperi. Dacă şi angajaţii firmei cred în strategia ei, convinşi de manageri, vor reflecta acest lucru şi pe internet”, afirmă Alin Gherman, chief commercial officer la Nobel Telecom.

Evenimentele Cluj Business Days au loc, în perioada 5-6 iulie, la Liberty Technology Center și Impact Hub şi pun în centrul lor relaţia între om şi tehnologie. Acestea grupează 100 de vorbitori, experţi români și străini, în domenii care dictează evoluția afacerilor în 2017, precum şi 600 de participanți, antreprenori și manageri. Cu acest prilej are loc expoziția „Produs în Transilvania”, care își asumă misiunea de a promova gastronomia din Ardeal şi reuneşte produse naturale, din ingrediente locale, aduse la Cluj de către micii producători. 
 
Tehnologia în viaţa noastră

  • În România sunt 11,2 milioane de utilizatori de internet, o rată de penetrare de numai 58% din populaţie faţă de 70% în ţările din jur
  • La nivel mondial există 2 miliarde de utilizatori ai reţelei de socializare Facebook, dintre care 1,2 miliarde de Facebook Messenger. În ţara noastră, 9,6 milioane
  • Conţinutul foto inserat pe pagina de Facebook aduce cu 53% mai multe aprecieri decât textul şi cu 104% mai multe comentarii, amplificate de algoritmi
  • Rata de penetrare a dispozitivelor mobile a ajuns la 70%. O jumătate dintre traficul de pe magazinele online şi 30% dintre cumpărăturile pe acestea se face cu ajutorul lor
  • Comerţul electronic anual în România se cifrează la 1,8 miliarde de euro
  • 87% dintre membrii noii generaţii au permanent la ei telefonul mobil
  • Verificarea telefonului se face de 100-150 de ori pe zi. 68% dintre utilizatori şi-l verifică la maximum 15 minute de la trezire

 
Sursa: Answear.ro 

Comenteaza