Constructorul autostrăzii Cluj – Sălaj va da salarii “ca în Germania”. "Nu lucrăm cu mercenari!"
- Scris de Ziua de Cluj
- 01 Mar 2021, 13:42
- Economie
- Ascultă știrea
Proprietarul companiei care va executa tronsoanele Nădășelu - Zimbor - Poarta Sălajului din Autostrada Transilvania (A3), Dorinel Umbrărescu, este dispus să își plătească șoferii cu salarii ca în Vestul Europei pentru a finaliza numeroasele lucrări la care s-a angajat.
Recrutările au loc după ce acesta a câştigat contractele pentru construirea tronsonului 2 al Drumului Expres Craiova – Piteşti şi centurilor Bacău şi Rădăuţi, conform portalului Șoferi din România. „UMB Grup angajează topometrişti, macaragii, automacaragii, autogrederişti, buldozerişti, excavatorişti, motostivuitorişti, mecanici auto, electricieni auto, electricieni, şoferi. Oferim pachet salarial similar Germania”, se arată într-un anunţ al grupului. Companiile Spedition UMB şi Tehnostrade vor angaja 200-300 de persoane.
Ştefan Şerbu, director general adjunct al Spedition UMB, pariază pe muncitorii români. “Nu am nimic cu cei străini, dar Ştefan cel Mare s-ar răscoli ca o elice în mormânt dacă toţi am pleca din ţară şi am aduce numai muncitori din Asia. Noi lucrăm cu personal stabil, nu cu mercenari. Îi cazăm pe şantiere în condiţii corespunzătoare, le oferim trei mese pe zi. La 2-3 săptămâni au liber şi le plătim transportul către casă, pentru că majoritatea sunt din Moldova. Când lucram la Timişoara, îi transportam cu avionul”.
Angajaţii au liber duminica şi de sărbătorile religioase, inclusiv în mijlocul săptămânii. Ei au primit salarii şi în perioada decembrie – martie 2020, când au stat acasă. O altă metodă de fidelizare este specializarea la locul de muncă. “Noi nu i-am luat de-a gata. I-am calificat, le-am oferit o specializare”, a adăugat Ştefan Şerbu.
Salariile diferă în funcţie de meserie şi specializare. Lucrările de execuție la lotul Zimbor – Poarta Sălajului al A3 sunt suspendate deoarece Spedition UMB Bacău nu poate să intre pe șantier până nu se rezolvă exproprierile. Documentația aferentă exproprierilor a intrat pe circuitul de avizare.
Între timp, constructorul a intrat pe tronsonul vecin, de 30 km, Nădășelu – Zimbor. CNAIR a semnat, în 2020, contractul pentru proiectarea și execuția lotului Zimbor – Poarta Sălajului. Valoarea sa este de 680 milioane de lei și are o durată de 156 de luni, din care 12 luni proiectarea, 24 de luni execuția și 120 de luni garanția.
Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj – Borș, lungimea sa totală fiind de 584 km.