Efectul Brexit. Românii din Londra vor apartamente la Cluj
- Scris de Calin Poenaru
- 22 Iul 2016, 17:45
- Economie
- Ascultă știrea
Căutările din afara României s-au majorat, per ansamblu, cu 25% în acest răstimp, conform datelor portalului de profil Imobiliare.ro. Pe următoarele locuri în clasamentul celor mai mari creșteri se situează Germania (+33%), Franța (+26%), Spania (+20%), Italia (+16%). Românii din Italia rămăn, însă, lideri în volumul căutărilor.
„Ca volumul de căutări, Regatul Unit se situează pe locul al doilea într-un clasament realizat pe primele șase luni; în ultimele 30 de zile acesta și-a menținut poziția secundă, însă la o diferență foarte mică față de volumul căutărilor generate din Italia, deși numărul românilor stabiliți în Italia este superior.
La nivel de oraș, însă, Londra a generat cele mai multe căutări de locuințe în prima jumătate din 2016 – aproape cât Roma și Milano la un loc. Pe următoarele locuri se află Germania, unde locuitorii din Munchen sunt cei mai activi; Spania, unde Madridul este vârf de lance și Franța”, completează Daniel Crainic, director de marketing Imobiliare.ro.
Cele mai multe căutări din afara țării (26,4%) au fost îndreptate asupra Bucureștiului și județului Ilfov, apoi situându-se județele aferente marilor orașe: Constanța (8,75%), Brașov (8,2%), Timiș (7,6%), Cluj (7,2%) și Iași (5,2%). Vizitatorii din Marea Britanie au fost concentrați pe București-Ilfov (25%), Constanța (8,7%), Iași (7,9%), Brașov (7,8%), Cluj (6,5%), Timiș (4,7%).
Apartamentele, cele mai căutate
Pe tipuri de proprietăți, cei mai mulți dintre vizitatorii din Marea Britanie (63%) sunt interesați de apartamente, 30% de vile, 5,5% de spații comerciale și 1,5% de terenuri. 95,4% dintre căutătorii de apartamente ar vrea o proprietate de până la 60.000 de euro, în vreme ce 3,6% ar putea plăti între 60.000 și 80.000 de euro și doar 1% și-ar permite o casă de peste 80.000 de euro.
Căutările din Italia sunt împărțite astfel: 60,5% spre apartamente, 34% spre vile, 1,5% spre spații comerciale și 4% spre terenuri. Pe segmentul apartamentelor, 95,4% ar putea plăti până la 60.000 de euro, 3,2% s-ar încadra în 60.000-80.000 de euro, iar 1,4% ar depăși acest nivel.
Dintre utilizatorii din Germania, 46% își îndreaptă atenția spre apartamente, 30% spre vile, 19% spre spații comerciale și 5% spre terenuri. La apartamente, 95% ar avea un buget de până la 60.000 de euro, 3,4% între 60.000 și 80.000 de euro și 1,6% ar putea trece de 80.000 de euro.
Vizitatorii din Spania sunt interesați, în proporție de 58%, de apartamente, 30% de vile, 7% de spații comerciale și 5% de terenuri. Ca buget pentru un apartament, 96% ar avea până la 60.000 de euro, 3% ar dispune de 60.000-80.000 de euro și 1% ar putea depăși cea din urmă sumă.
Din căutările din Franța, 78,2% sunt îndreptate spre apartamente, 10,2% spre vile, 10% spre spații comerciale și 1,6% spre terenuri. 98% dintre vizitatori și-ar permite să plătească până la 60.000 de euro pentru un apartament, 1,4% s-ar încadra între 60.000 și 80.000 de euro și 0,6% ar avea un buget de peste 80.000 de euro.