Mallurile şi zona ultracentrală monopolizează comerţul în oraş

Mallurile şi zona ultracentrală monopolizează comerţul în oraş
Rata de neocupare a spaţiilor de pe artele comerciale principale ale Clujului este de 8-10%, iar pe cele secundare, de 10-15%, arată datele evaluatorilor de la Darian.

Chiriile practicate în zona ultracentrală din Cluj-Napoca sunt comparabile cu cele din marile centre comerciale, conform datelor din piaţa imobiliară. Mallurile au atras însă lanţurile de îmbrăcăminte, iar cele mai aglomerate zone din centru au fost invadate de restaurante, baruri, cafenele şi bistrouri.

"Prima parte a anului 2013 continuă pe acelaşi trend precum cel din 2012: evoluţia pozitivă a vânzărilor cu amănuntul, aspect ce a condus la o stabilizare a pieţei imobiliare aferente sectorului comercial. Chiar dacă semnele venite din economie sunt pozitive, se remarcă o discrepanţă în ceea ce priveşte gradul de ocupare între principalele zone comerciale (amintim aici cele două centre comerciale importante - Iulius Mall şi Polus Center, la care se adaugă latura vestică a Pieţei Unirii, zona pietonală a Bulevardului Eroilor şi Piaţa Muzeului) şi arterele comerciale secundare", spun specialiştii de la compania de consultanţă pentru evaluare Darian.

Rata de neocupare a spaţiilor comerciale aflate pe artele comerciale principale este cuprinsă între 8 şi 10%, iar pe arterele secundare se situează între 10 şi15%. În centru lipseşte o zonă pietonală comercială consacrată, mare parte a spaţiilor fiind ocupate de restaurante, cafenele, cluburi şi baruri, magazine tip outlet ori cu produse second-hand. Pe latura vestică a Pieţei Unirii, unde funcţionau deja unităţi ca Diesel (cafenea, lounge, club), Vertigo, Corso Bistro şi cafeneaua-braserie Toulouse, pentru această vară operatori din domeniu au planuri pentru alte două localuri (unul în locul fostei galerii de artă şi un altul în spaţiul unui fost gang medieval).

Chiriile din centru sunt comparabile cu cele din marile centre comerciale care au atras brandurile de modă (Polus Center - Floreşti şi Iulius Mall - Gheorgheni). Nivelul mediu de chirie în malluri se situează între 20 şi 40 euro/mp, iar pentru spaţiile comerciale aflate pe artere principale în zona ultracentrală/centrală se plăteşte o chirie medie cuprinsă între 20 şi 30 euro/mp, potrivit datelor transmise de Darian, pentru ZIUA de CLUJ.

Cu toate că şi din marile centre comerciale s-au retras operatori de-a lungul anilor, aceştia sunt mult mai rapid înlocuiţi de alţi chiriaşi, iar gradele de ocupare ale Polus şi Iulius se apropie de 100%. Chiar în această săptămână, ambii administratori de malluri au anunţat chiriaşi noi. La jumătatea lunii august, Promod (brand francez de modă) inaugurează în incinta Polus cel de-al optulea magazin din România, o unitate de 169 mp. Iulius Mall a anunţat trei operatori noi: Evolio (comerţ de accesorii multimedia), Chic Ville (obiecte de decoraţiuni şi interior) şi Sabrini (branduri de ceasuri şi bijuterii). Operatorii Chic Ville deţin de anul trecut o unitate în centru, însă au deschis la început de august un magazin (190 mp) şi în mallul din Gheorgheni.

„În mai puţin de un an am realizat că există piaţă în Cluj pentru a susţine deschiderea unui nou magazin datorită ascensiunii pe care am înregistrat-o în vânzări. Cluj-Napoca nu are o prezenţă comercială puternică în zonele pietonale centrale, iar deschiderea unui magazin în Iulius Mall e o decizie strategică de dezvoltare care vine în completarea segmentelor de trafic vizate de către noi în anumite intervale orare şi pentru anumite tipuri de consumatori", a explicat Marius Şerbănescu, director de achiziţii la Chic Ville. El estimează că noul magazin va avea un trafic ridicat şi datorită succesului pe care îl are acest centru comercial, unde obiceiul de consum al vizitatorilor diferă faţă de magazinele centrale, vizitate mai ales de turişti, datorită locaţiei din proximitatea monumentelor principale ale oraşului.

 

Comenteaza