Mersul Trenurilor 2025-2026: Se scurtează călătoria pe rute care trec și prin Cluj. Pe unde vor circula noile trenuri cumpărate de România

Mersul Trenurilor 2025-2026: Se scurtează călătoria pe rute care trec și prin Cluj. Pe unde vor circula noile trenuri cumpărate de România
| Foto: mobilitate.eu

O analiză referitoare la Mersul Trenurilor 2025-2026, programul de circulație feroviară care va intra în vigoare pe 14 decembrie, arată pe ce rute se scurtează călătoria și pe unde vor circula noile trenuri Alstom Coradia Stream.

Club Feroviar a prezentat trasele trenurilor Interregio și Regio Expres ale CFR Călători. 

Scade durata călătoriei pe rute care trec și prin Cluj

''Pe ruta București-Arad via Craiova-Simeria va scădea semnificativ durata călătoriei (însă doar la dus, căci la întoarcere diferența este neglijabilă), datorită punerii în funcțiune a variantei noi de traseu care include tunelul Bata (Bătuța)'', arată sursa citată. Iată un exemplu. Trenul IR 1821 București Nord-Arad va face pe drum 11 ore și 38 de minute, în loc de 12 ore și 40 de minute. La întoarcere, trenul IR 1822 va străbate distanța dintre cele două orașe în 12 ore și 5 minute, în loc de 12 ore și 8 minute.

Scade timpul de parcurs (de acestă dată doar la întoarcere, căci la dus crește) și pe relația București Nord-Cluj Napoca, via Brașov-Sighișoara. Trenul IR 1735 București Nord-Cluj Napoca va face pe drum 10 ore și 2 minute, în loc de 9 ore și 46 de minute. Perechea lui, IR 1734 Cluj Napoca-București Nord va ajunge la destinație în 10 ore și 10 minute, față de 10 ore și 20 de minute, cât face acum.

Pe o rută mai lungă, București-Satu Mare, durata călătoriei cu trenurile operate de CFR Călători va rămâne aproximativ aceeași după 14 decembrie. Astfel, trenul IR 1641 București Nord-Satu Mare va face pe drum 13 ore și 49 de minute, comparativ cu 13 ore și 32 de minute în prezent. La întoarcere, trenul IR 1642 Satu Mare-București Nord va ajunge la destinație în 13 ore și 52 de minute, față de 13 ore și 57 de minute acum. 

Ajungi mai repede la malul mării

Ruta București-Constanța (Magistrala 800) aduce vești bune. Durata călătoriei se va scurta odată cu intrarea în vigoare a noului program.

În prezent, trenul IR 1583 București Nord-Constanța străbate cei 225 km în 2 ore și 29 de minute. El va fi înlocuit de la 14 decembrie de IR 1581, care va face pe drum doar 2 ore și 16 minute. La fel și în cazul IR 1583, care-l va înlocui pe actualul IR 1585 – 2 ore și 18 minute în loc de 2 ore și 27 de minute.

La întoarcere, IR 1582 va avea o durată a călătoriei de 2 ore și 21 de minute, față de 2 ore și 30 de minute, cât face acum pe drum IR 1580. Tot pe sensul Constanța-București-Nord, IR 1584 va avea o durată de parcurs de 2 ore și 21 de minute, față de 2 ore și 30 de minute în prezent.

Și pe relația București-Nord-Galați se promite o mică reducere a duratei călătoriei.

Trenuri Alstom Coradia pe București-Craiova și retur

Pe Magistrala 100, între București Nord și Craiova vor fi introduse ca Interregio trei perechi de trenuri Alstom Coradia Stream, iar unele dintre acestea vor înlocui actuale trenuri Regio Expres. Programul de circulație al noilor trenuri (nu vor fi chiar de la început toate operate cu noile rame electrice, ci pe măsură ce acestea vor sosi și vor fi recepționate de CFR Călători) va fi următorul:

La dus

  • IR 16011 București Nord 6:32 – Craiova 10:59 (4 ore și 27 de minute)
  • IR 16013 București Nord 7:59 – Craiova 11:50 (3 ore și 51 de minute)
  • IR 16015 (actualul 9911) București Nord 19:34 – Craiova 23:40 (4 ore și 6 minute, față de 4 ore și 24 de minute)

La întors

  • IR 16012 Craiova 3:16 – București Nord 7:14 (3 ore și 58 de minute)
  • IR 16014 Craiova 14:32 – București Nord 18:38 (4 ore și 6 minute)
  • IR 16016 (actualul 9918) Craiova 16:45 – București Nord 20:54 (4 ore și 9 minute, față de 4 ore și 34 de minute acum)

Rame electrice noi

O pereche de trenuri Alstom Coradia Stream va fi introdusă în circulație și pe ruta București Nord-Craiova-Târgu Jiu-Simeria-Deva, astfel:

  • IR 16025 (va înlocui actualul IR 1823) București Nord 9:00 – Deva 18:45 (9 ore și 45 de minute, față de 10 ore și 33 de minute);
  • IR 16026 (va înlocui actualul IR 1824) Deva 6:27 – București Nord 15:49 (9 ore și 22 de minute, comparativ cu 10 ore și 8 minute în prezent).

O altă pereche de rame electrice noi Alstom va circula pe relația București-Brașov-Arad-Timișoara. Vor avea următorul program:

  • IR 16021 București Nord 11:20 – Timișoara Nord 23:33 (12 ore și 13 minute);
  • IR 16023 Timișoara Nord 9:09 – București Nord 21:17 (12 ore și 8 minute).

Și pe ruta București-Craiova-Timișoara-Arad va fi introdusă o pereche de trenuri noi Alstom Coradia Stream. Iată programul:

  • IR 16091 București Nord 10:35 – Arad 23:20 (12 ore și 45 de minute;
  • IR 16092 Arad 4:31 – București Nord 17:11 (12 ore și 40 de minute).

Trenuri spre Suceava și Iași

Pe relația București Nord-Suceava vor fi în timpul zile numai trenuri IC. Singurul care rămâne Interregio este perechea de trenuri care are ca destinație finală Vatra Dornei Băi.

Trenul IR 1659 (actualul IR 1653) București Nord-Vatra Dornei Băi va avea o durată a călătoriei de 9 ore și 10 minute, față de 9 ore și 5 minute în prezent. Perechea sa, IR 1658 (actualmente IR 1654) va face pe drum 9 ore și 25 de minute, comparativ cu 9 ore și 45 de minute în momentul de față.

Pe relația București-Iași durata călătoriei crește la dus și scade la întors. Trenul IR 1667 București Nord-Iași va face pe drum 6 ore și 40 de minute, în loc de 6 ore și 38 de minute. În schimb, perechea sa IR 1668 Iași-București Nord va avea o durată a călătoriei de 6 ore și 33 de minute, comparativ cu 6 ore și 56 de minute în prezent.

Ruta Timișoara - Iași

Trenul IR 1763 Iași-Timișoara Nord va avea de pe 14 decembrie o durată a călătoriei de 17 ore și 33 de minute, comparativ cu 17 ore și 25 de minute acum. IR 1833 Iași-Timișoara Nord va face pe drum 16 ore și 52 de minute, față de 17 ore și 8 minute în prezent.

La întoarcere, trenul IR 1765 Timișoara Nord-Iași va ajunge la destinație în 16 ore și 57 de minute, față de 17 ore și 1 minut, iar IR 1831 Timișoara Nord-Iași în 16 ore și 10 minute, comparativ cu 16 ore și 11 minute.

Comenteaza