Video UMB profită de vremea bună și trage tare pe Cluj – Sălaj! Nădășelu - Zimbor, la 90%. Și Ozaltin e la muncă pe „autostrada viaduct”
- Scris de Ziua de Cluj
- azi, 18:21
- Economie
- Ascultă știrea
Constructorul UMB continuă să avanseze pe șantierele de autostradă dintre Cluj și Sălaj, loturile A3 Nădășelu - Mihaiești, respectiv Mihaiești - Zimbor.
Grupul condus de Dorinel Umbrărescu are în lucru trei secțiuni pe Autostrada Transilvania, cu o lungime totală de 42,3 de kilometri și finanțare asigurată prin PNRR. Este vorba despre 30 de kilometri între Nădășelu și Mihăești și de 12 kilometri între Zimbor și Porta Sălajului.
Viitorului drum din A3 care va lega Clujul de Sălaj i se spune și "autostrada viaduct” deoarece pe traseul său sunt 11 kilometri de viaducte spectaculoase. Reamintim că pentru secțiunile Nădășelu – Mihăiești – Zimbor a fost licitat separat un alt contract pentru realizarea de viaducte în zone cu alunecări de teren de la Nădășelu și Topa Mică, de care se ocupă constructorul turc Ozaltin.
Cu toate că am intrat deja de două săptămâni în prima lună de iarnă, vremea încă nu pune piedici constructorilor, așa că oamenii lui Umbrărescu sunt la treabă pe șantiere, unde antreprenorul român avansează cu lucrările - covoarele de asfalt sunt tot mai lungi și mai dese pe traseu.
Se muncește și în tabăra Ozaltin. O recunoști după corturile colorate instalate pe șantier. Pilonii viitoarelor viaducte cresc, dar încă mai e de muncă. Potrivit contractului, antreprenorul turc va proiecta și va executa lucrări de deviere a traseului în zonele cu alunecări de teren de pe secțiunea de autostradă Nădășelu - Mihăiești care constau în construirea unui viaduct cu lungimea de 1,2 km fundat pe piloți forați de diametru mare și a unui viaduct cu lungimea de aproximativ 2 km care să depășească în aval traseul DN1F și cursului pârâului Topa Mică. Cu o valoare de 994, 7 milioane de lei (fără TVA), contractul finanțat prin PNRR are o durată de 27 de luni (din care 9 luni perioada de proiectare și 18 luni execuția lucrărilor).
Contractul pentru proiectarea și execuția tronsonului Nădășelu – Zimbor a fost semnat în decembrie 2020 cu asocierea Spedition UMB – Tehnostrade – Electromontaj. Acesta are o valoare de 1,625 miliarde de lei, fără TVA, cu finanțare prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Iată imagini surprinse sâmbătă, 13 decembrie, pe Nădășelu-Zimbor:











