Video "Valea Plângerii pe AutostradaTransilvania". Peisaj dezolant pe șantierele a două loturi la 18 ani de la prima lopată

"Valea Plângerii pe AutostradaTransilvania". Peisaj dezolant pe șantierele a două loturi la 18 ani de la prima lopată
| Foto: Facebook/API

Două clipuri realizate în această lună dezvăluie imagini dezolante de pe șantierele a două tronsoane de pe traseul autostrăzii Transilvania, puse pe pauză, după ce au rămas fără constructori.

Asociația Pro Infrastructură a publicat două clipuri realizate la începutul lunii decembrie pentru a arăta starea șantierelor de pe tronsoanele Biharia - Chiribiș și Chiribiș - Suplacu de Barcău.

Lucrările la tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș au fost începute cu 18 ani în urmă, iar apoi abandonate de Bechtel. Viaductul de 1,8 kilometri care taie lacul de acumulare de la Suplacu de Barcău, partea cea mai grea a lucrării, început și el de americanii de la Bechtel, dar lăsat neterminat, se oglindește, părăsit, în luciul apei.

„Valea Plângerii pe #AutostradaTransilvania la 18 ani de la prima lopată. La începutul lunii decembrie am filmat din dronă peisajul dezolant cu iz post-apocaliptic de pe Biharia-Chiribiș și Chiribiș-Suplacu de Barcău”, au scris, pe Facebook, reprezentanții Asociației Pro Infrastructură. 

Aceștia amintesc că pentru cei 28,55 km dintre Biharia și Chiribiș CNAIR a lansat a treia licitație în luna august a acestui an: „De fapt, procedura de achiziție publică este momentan suspendată pentru că... CNAIR nu a binevoit încă să răspundă la cererile de clarificare înaintate de constructori. Deci stăm”.

Cât despre tronsonul Chiribiș - Suplacu de Barcău (26,35 km), după ce de-a lungul anilor a reziliat contracte cu firmele care preluaseră lucrarea, începând cu Bechtel, CNAIR a anulat în luna iulie a acestui an licitația pe care o lansase pentru găsirea unor noi constructori.

„Asocierea Trameco-Drum Asfalt (grupul Selina) a contestat anularea, CNSC (n.r. - Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor) i-a respins acțiunea la sfârșitul lunii noiembrie, dar antreprenorul joacă de toți banii și a atacat decizia CNSC la CAB (n.r. - Curtea de Apel București) chiar în 16.12.2022. Deci acum așteptăm după instanță”, spun reprezentanții API. 

„Evident că oficialii CNAIR nu au comunicat nimic din toate aceste situații exasperante, doar noi vi le decodificăm. Trebuie pornită o nouă licitație: a patra. Un record mondial? Și probabil că o vom vedea relansată abia după verdictul final venit de la CAB cândva în 2023”, încheie API postarea.

Comenteaza