Wizz Air: Mutarea zborurilor de pe Băneasa pe Otopeni va creşte preţul biletului
- Scris de Ziua de Cluj
- 10 Noi 2011, 13:36
- Economie
- Ascultă știrea
"Managementul Aeroportului Otopeni nu va face bine dacă forţează companiile low cost să se mute. Cred că Wizz Air are o poziţie destul de bună pe piaţă încât să nu plece, dar dacă va trebui să ne mutăm, vom fi forţaţi să ne revizuim capacitatea de transport şi tarifele. Cel mai rău lucru care se poate întâmpla pieţei de aviaţie este ca, din cauza unei decizii ca aceasta, companiile să plece şi să facă investiţii pe alte pieţe", a declarat într-o conferinţă de presă, Jozsef Varadi.
El spune că Aeroportul Henri Coandă (Otopeni) practică tarife mai mari comparativ cu alte aerogări din regiune precum Varşovia şi Budapesta.
"Este ridicol pentru că nu există o justificare din punct de vedere al pieţei pentru aceste tarife", a afirmat directorul Wizz Air.
Ministerul Transporturilor a decis să transforme Aeroportul Băneasa într-o aerogară destinată curselor VIP şi să transfere zborurile low cost pe Aeroportul Otopeni până în 2012-2013.
Wizz Air va lansa în vara anului viitor (23 iunie) un nou zbor, pe ruta Bucureşti-Verona, care va fi operat de trei ori pe săptămână, şi va creşte frecvenţa altor zboruri prin adăugarea celei de-a şasea aeronave bazei din capitală.
Astfel, va creşte numărul zborurilor din Bucureşti către Milano Bergamo, Veneţia Treviso, Madrid, Dortmund, Bari, Cuneo Torino, Forli Bologna şi Pisa, care vor fi operate cu o frecvenţă de 3 până la 14 zboruri pe săptămână.
Referitor la ancheta Comisiei Europene deschisă la sesizarea Carpatair cu privire la un ajutor de stat pe care Aeroportul din Timişoara l-ar fi acordat Wizz Air, Varadi estimează că investigaţia va fi finalizată peste un an.
"Cred că ce se întâmplă la Timişoara este că au două companii, din care una este un competitor local care are probleme financiare. Cred că înainte de a-şi asuma punctele slabe au încercat să dea vina pe ceilalţi. Respingem vehement acuzaţiile cu privire la ajutorul de stat, dar aşteptăm rezultatul anchetei Comisiei Europene. Este un proces lent şi aş fi surprins să văd un rezultat vizibil în prima jumătate a anului viitor. Cred că, probabil, într-un an vom avea un rezultat", a afirmat Varadi.
CE a deschis în luna mai o investigaţie la sesizarea Carpatair cu privire la relaţiile contractuale dintre aeroportul din Timişoara şi Wizz Air, respectiv un contract de marketing încheiat în 2008 şi neplata unor taxe de aeroport în valoare de 2,6 milioane de euro, precum şi reduceri suplimentare de 72% până la 85% la toate taxele de aeroport pentru aeronavele de mare capacitate.
În luna septembrie, CE a emis o opinie preliminară conform căreia discountul oferit Wizz Air "constituie fără îndoială, în conformitate cu o practică consacrată, ajutor de stat" şi a transmis autorităţilor române şi operatorului aerian că trebuie să-şi prezinte poziţia până la 13 octombrie.
Totodată, Wizz Air a decis să efectueze mentenanţa avioanelor la Bucureşti pentru toate bazele din România şi a schimbat furnizorul acestui serviciu.
"Anterior, realizam doar activităţi de mentenanţă uşoară, iar pentru servicii mai complexe, aeronavele zburau către alte locuri. Am decis să înfiinţăm o bază de mentenanţă la Bucureşti pentru toate centrele din ţară, iar serviciile vor fi asigurate de Lufthansa", a spus Varadi.
Wizz Air deţine în România patrru baze operaţionale, la Bucureşti, Timişoara, Cluj-Napoca şi Târgu Mureş, care au generat anul trecut un trafic total de 2,16 milioane pasageri.
Reprezentantul companiei estimează o creştere a traficului cu 20% în acest an, la 2,76 milioane de pasageri, şi de 10% pentru anul viitor, la aproximativ 3 milioane de călători.