Autostrada Transilvania: Cu puțin efort, UMB poate termina încă 27 km în 2025
- Scris de Ziua de Cluj
- 10 Iun 2025, 11:23
- Eveniment
- Ascultă știrea

Cu puțin efort și mai multă mobilizare, UMB, cei care „gestionează” construcția Autostrăzii Transilvania, ar putea livra încă 27 km până la finele anului 2025. Asta ar însemna o intensificare a lucrărilor între Topa Mică și Zimbor.
„Așa cum v-am explicat de la începutul primăverii, dacă UMB alocă suficiente forțe și dacă autoritățile rezolvă birocrația necesară în nodul Poarta Sălajului (Românași) și la conexiunea provizorie A3-DN1F la sud de Topa Mică, atunci spre sfârșit de 2025 putem circula pe aproximativ 27 kilometri ai Autostrăzii A3 între aceste două localități.
Obiectivul explicat în paragraful anterior este încă posibil, dar UMB trebuie să-și aducă mult mai multe forțe între Topa Mică și Zimbor. Ceea ce momentan nu face, din păcate.
Cu puțin efort și mai multă mobilizare, UMB, cei care „gestionează” construcția Autostrăzii Transilvania, ar putea livra încă 27 km până la finele anului 2025. Asta ar însemna o intensificare a lucrărilor între Topa Mică și Zimbor.
Rămâne de văzut dacă atât UMB cât și CNAIR se vor mobiliza corespunzător, în teren și birocratic, ca să inaugureze spre final de 2025 pe Autostrada Transilvania doar 12 (Poarta Sălajului-Zimbor) sau 27 kilometri de la Poarta Sălajului până la sud de Topa Mică, cu o descărcare temporară în acest punct.
Cele două tronsoane Nădășelu-Zimbor (30,06 km) și Zimbor-Poarta Sălajului (12,24 km) finanțate prin PNRR au devenit o rușine nu doar pentru CNAIR, ci și pentru UMB: contractele au fost semnate în 28.12.2020 și 01.07.2020, au ordine de începere din 25.01.2021, respectiv 31.05.2021 și ambele prevăd câte 12 luni de proiectare plus alte 24 de execuție”, scrie pe Facebook Asociația Pro Infrastructură.