Video Probleme pe un tronson al Autostrăzii Sebeş - Turda: minilacuri şi dilema supratraversării căii ferate
- Scris de Ziua de Cluj
- 06 Sep 2018, 16:03
- Eveniment
- Ascultă știrea
Lucrările pe un lot al Autostrăzii Sebeș - Turda au fost reluate după ce au fost blocate mai bine de un an de zile, iar progresele sunt vizibile, însă constructorii se confruntă cu două probleme majore.
Pe şantierul lotului 2 al Autostrăzii Sebeș - Turda (A10), care se întinde de la Pârâul Iovului până la Aiud, progresele sunt vizibile, după ce lucrările au fost blocate mai bine de un an de zile. De la Oiejdea până aproape de nodul rutier Teiuş se lucrează la terasamente, pe mai multe porțiuni fiind deja turnat balast stabilizat, scrie ziarulunirea.ro.
Una dintre problemele care dă bătăi de cap antreprenorului Aktor o reprezintă supratraversarea căii ferate din apropierea viitorului nod rutier de la Teiuș, unde structurile cam bat pasul pe loc. De asemenea, dincolo de viitorul nod rutier, pânza freatică este foarte ridicată, la ora actuală fiind adevărate minilacuri.
Potrivit sursei citate, există speranțe ca pe lotul 2 să se circule spre finalul anului 2020.
70 km de autostradă
Autostrada Sebeş-Turda va avea o lungime totală de 70 km şi va traversa parţial judeţele Alba şi Cluj, fiind împărţită în patru loturi. Primul lot se întinde pe 17 km, de la intrarea pe autostradă în Sebeş, până la Pârâul Iovului, după Alba Iulia.
Lotul doi are o lungime de 24,3 km şi se întinde de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud, iar lotul trei, care are 12,5 km, se întinde de la intrarea în Aiud până la Decea. Ultimul lot are 16,3 km şi se termină în Turda. Loturile 3 şi 4, de la Turda la Aiud, au fost deschide circulaţiei rutiere în această vară.
Valoarea lucrărilor, fără TVA, este de 541.739.137 de lei pentru lotul 1, de 549.332.393 de lei pentru lotul 2, 420.511.921 de lei pentru lotul 3, de 470.004.894 de lei pentru lotul 4, toate fiind finanţate din fondul de coeziune, 85%, şi de la bugetul de stat - 15%.