UNTOLD 2015. Festivalul care umple mall-ul

UNTOLD 2015. Festivalul care umple mall-ul
Încă de la primele ore ale dimineții, marile magazine ale Clujului sunt pline de festivalieri, însă joi la orele serii localurile din centrul orașului erau golite de mușterii.

Iulius Mall devine, cu Festivalul Untold, edificiul principal unde participanții la eveniment își fac nu doar cumpărăturile, dar umplu și terasele sau restaurantele. Cafenelele sunt doldora de tineri cu brățări – la Starbucks și la Pizza Hut trebuie să stai mult și bine pentru un loc pe terasă ori pe fotoliu - iar în zona de restaurante nu mai poți să arunci un ac, cu o diferență: la KFC este o coadă de trei ori mai mare decât la McDonalds. 

Magazinele de firmă sunt luate cu asalt, la Zara și la Sephora era o frenezie de nedescris, că doar fetele trebuie să se prezinte bine la festival. În complexul comercial e plin de francezi, olandezi și vecinii basarabeni. De la Auchan se face aprovizionarea cu mâncare și băutură pentru cei veniți în camping, la hotel, pensiune sau în locuințe închiriate. Cum sunt mulți veniți din alte zări ale lumii, berea străină s-a terminat cel mai repede, în special cea în recipiente generoase, iar alcoolul de „încălzire” e și el căutat. 

Nu atât de bine o duc comercianții din centrul orașului, mai ales că recitalurile din zona Cluj Arena se întind pe o perioadă lungă de timp. Terasele din Piața Unirii și de pe Eroilor erau golite joi seara, iar cele din Piața Muzeului funcționau la jumătate din capacitate. Insula de rock de la statuia lui Matei Corvin a atras doar câteva sute de oameni, cu toate că sunetul și luminile erau bine puse în valoare. Rețeta de rock exclusiv autohton din Unirii nu a rezonat cu spiritul electronic al Untold, iar butoaiele de bere au cam șomat aici. Unele terase erau chiar închise la lăsatul serii, Corso, de exemplu, însă altele compensează cu traficul de zi.

În schimb, o duc bine cei care s-au aciuat în preajma zonei de festival, la Chios: în afară de vânzătorii tradiționali de vată pe băț, înghețată sau hamburgheri, au apărut o mulțime de comercianți ad-hoc de porumb, cel mai profitabil în această perioadă: îl cumperi cu 1 leu, îl vinzi cu 5. Din frenezia de pe aleile parcului se alimentează și proprietarii de restaurante din perimetru, care împart la greu fluturași de promovare. Ca la orice manifestare unde se învârt mulți bani, nelipsiți sunt și cerșetorii, tradiționali sau moderni. 

Dacă la interior festivalul este păzit de numeroși agenți de pază și stewarzi, la exterior evenimentul este supravegheat discret de jandarmi înarmați până în dinți, iar patrulele de poliție se postează pe străduțele laterale. Chiar primarul Emil Boc și-a asumat personal acest rol, pe principiul „seeing is believing”, la lăsarea serii putea fi zărit pe aleile parcului alături de senatorul Alin Tișe și de europarlamentarul Daniel Buda, toți îmbrăcați în ținute lejere. 

Comenteaza