Încă o țeapă înainte de sărbători. Escrocii oferă „job-uri online”
- Scris de Ziua de Cluj
- 11 Dec 2024, 13:11
- Utile
- Ascultă știrea
Estea a doua zi la rând în care Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC) trage un semnal de alarmă cu privire la o tentativă de fraudă, de această dată este vorba de metoda locului de muncă online.
Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică avertizează în legătură cu mesajele de tip SMS sau venite pe diverse aplicaţii de mesagerie (WhatsApp) care oferă „job-uri online" cu scopul de a colecta date sensibile de la utilizatori.
„În ultimele zile, mulţi români, atât din ţară cât şi din străinătate, au raportat primirea unor mesaje SMS sau pe diverse aplicaţii de mesagerie (WhatsApp) de la aşa-zişi reprezentanţi ai departamentelor de resurse umane ai unor companii. Aceste mesaje promit locuri de muncă online plătite cu sume de bani atractive", semnalează reprezentanţii DNSC, într-o postare, pe pagina de Facebook a instituţiei.
Ei menţionează că aceste tentative de fraude pot fi recunoscute ca urmare a faptului că mesajele vin de pe numere necunoscute, uneori din alte ţări, încep cu „Bună, sunt recruiter manager de la X companie" şi se oferă detalii vagi despre „oportunităţi de angajare", încurajându-se contactarea numerelor respective.
Cum ne ferim de țepe. Recomandările DNSC
Specialiştii în securitate cibernetică recomandă să nu se furnizeze niciodată date cu caracter sensibil (date personale, de autentificare, sau de carduri bancare), chiar dacă par a proveni de la instituţii de încredere, să se verifice întotdeauna autenticitatea mesajelor de la o autoritate sau instituţie, printr-un canal de comunicare separat, în special dacă se solicită date cu caracter sensibil, să se raporteze astfel de mesaje către organizaţia a cărei identitate a fost furată pentru a atrage atenţia cât mai rapid asupra noilor scenarii folosite de atacatori în astfel de iniţiative frauduloase.
În cazul în care au fost furnizate date de card, reprezentanţii DNSC sfătuiesc să fie sesizată imediat banca, iar dacă un utilizator a fost păcălit, să depună o plângere la Poliţie şi să notifice DNSC (telefon 1911 sau platforma PNRISC: https://pnrisc.dnsc.ro/).