Video Foto Transilvania poate da kilometrul 1.000 de autostradă din România. Când va fi inaugurat tronsonul „trofeu”

Transilvania poate da kilometrul 1.000 de autostradă din România. Când va fi inaugurat tronsonul „trofeu”
Transilvania poate da kilometrul 1.000 de autostradă din România. Când va fi inaugurat tronsonul „trofeu”
Transilvania poate da kilometrul 1.000 de autostradă din România. Când va fi inaugurat tronsonul „trofeu”
Transilvania poate da kilometrul 1.000 de autostradă din România. Când va fi inaugurat tronsonul „trofeu”
Transilvania poate da kilometrul 1.000 de autostradă din România. Când va fi inaugurat tronsonul „trofeu”
Transilvania poate da kilometrul 1.000 de autostradă din România. Când va fi inaugurat tronsonul „trofeu”
Transilvania poate da kilometrul 1.000 de autostradă din România. Când va fi inaugurat tronsonul „trofeu”
Transilvania poate da kilometrul 1.000 de autostradă din România. Când va fi inaugurat tronsonul „trofeu”
Transilvania poate da kilometrul 1.000 de autostradă din România. Când va fi inaugurat tronsonul „trofeu”
Transilvania poate da kilometrul 1.000 de autostradă din România. Când va fi inaugurat tronsonul „trofeu”

Finalizarea tronsonului de drum dintre Nușfalău și Suplacu de Barcău de pe Autostrada A3 Transilvania, poate însemna kilometrul 1.000 de autostradă din țară. Constrcuctorul turc Nurol lucrează cu spor pentru a ajunge la această bornă.

Nurol, este compania din Turcia care lucrează de zori la tronsonul de drum dintre Nușfalău și Suplacu de Barcău de pe Autostrada A3 Transilvania, deoarece miza este atingerea bornei de 1.000 de km de autostradă în România. Aceștia par să aibă toate șansele de a termina lucrarea „trofeu”.

Când va fi inaugurat km 1.000 de autostradă din România

Asociația Pro Infrastructură a estimat când ar putea fi gata kilometrul 1.000 de autostrată din România și ce implică asta.

„Nurol pe AutostradaA3 este în continuare în cărți pentru borna de 1000 km. Joi, 30.03.2023 am filmat cei 13,55 kilometri dintre Nușfalău și Suplacu de Barcău: https://youtu.be/U09kriU5W_k. Hartă interactivă: https://bit.ly/3IZwYLw. Contractul cu turcii de la Nurol a avut termen de finalizare în februarie 2023, fiind semnat în 30.09.2020 pe 6 luni proiectare și 18 de execuție. Ordinul de începere a fost emis în 01.02.2021 și proiectul tehnic a fost avizat în august 2021.

Oficialii CNAIR nu au anunțat dacă au acordat antreprenorului extensii de timp. Ceea ce interesează în ultimă instanță pe toată lumea e când se va deschide: în iunie, termen fezabil, însă doar dacă se duc la bun sfârșit procedurile birocratice și execuția propriu-zisă a soluției provizorii de conectare cu DN19B lângă Porț, la sud de Suplacu de Barcău”, a scris Asociația Pro Infrastuctură (API) pe Facebook.

Km 1.000 de autostradă din România, „trofeul” pe care se „bat” turcii

Pe lângă Nurol, mai există un alt constructor care dorește să atingă această bornă. Însă firma Alsim Alarko se mișcă foarte greu pe un alt lot de autostradă, și Nurol păstrează cele mai mari șanse la „trofeu”.

„Inaugurarea acestui scurt tronson va coincide cu atingerea bornei simbolice de 1000 kilometri de autostradă și drum expres veritabil, în condițiile în care «competitorii» pentru «trofeu», turcii de la Alsim Alarko, se mișcă foarte greu pe lotul 2 al A0 Sud, existând riscul să se lungească spre finalul verii sau chiar până în toamnă”, au mai precizat cei de la API.

„Avem nevoie de 3.000 de kilometri de autostradă în România”

API susține faptul că în România avem nevoie de circa 3.000 de kilometri de autostradă pentru o infrastructură auto decentă.

România are nevoie de aproximativ 3000 kilometri de autostradă și drum expres pentru o rețea decentă. Acum circulăm pe 995 km. Avem contracte de lucrări semnate pe 669 km cu o valoare totală de peste 8,6 miliarde euro și licitații de lucrări în derulare pe alți aproape 272 km cu un cost estimat total de peste 4,5 miliarde euro.

Comenteaza