Vești bune! Podul Porțelanului, gata la final de an / Podul Răsăritului, înainte de termen

Vești bune! Podul Porțelanului, gata la final de an / Podul Răsăritului, înainte de termen

Lucrările la Podul Oașului-Răsăritului ar putea fi gata înainte de termen, a declarat primarul Emil Boc. De asemenea, podul Porțelanului va fi gata la finalul anului.

„Podul Răsăritului se termină înainte de grafic. El era iunie 2023, dar se pare că va fi gata înainte de această dată”, a declarat Emil Boc, la ZIUA LIVE.

Detalii tehnice privind podul Oașului-Răsăritului:

- suprafața terenului pe care se construiește noul pod este de 2.000 mp
- lungimea podului construit pe structură metalică este de 57,90 m
- secțiunea transversală a podului va avea 26 m
- partea carosabilă: 4 benzi de circulație, 2 piste de biciclete și 2 trotuare
- rețelele edilitare de pe pasarela existentă vor fi relocate pe noua construcție
- va fi instalat sistem de iluminat public arhitectural

 
Proiectul este realizat de către Asocierea Freyrom SA-Procons Group SRL-Costin și Vlad Birou de proiectare SRL-Integrated Road Solutions SRL. Valoarea contractului este de 22.691.557,36 lei fără TVA.

Podul Porțelanului a fost inclus la finanțare prin Programul Național de Dezvoltare Locală în martie 2018 cu o valoare de 6.399.579 lei. Printr-un act adițional, finanțarea a fost prelungită până în 2022. În decembrie 2021 s-a suplimentat valoarea finanțată din bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației cu suma de 7.654.989 lei, astfel că suma totală finanțată din bugetul ministerului este de 14.054.568 lei. Acum, lucrările au ajuns să coste 16 milioane de lei

Lucrările sunt executate de firma bucureșteană Freyrom SA, filiala din România a Grupului francez FREYSSINET, care se ocupă din 1996 de construirea și reabilitarea lucrărilor de transport rutier și feroviar: poduri, tuneluri, stabilizări de pământuri, etc.

Amintim că, lucrările de proiectare pentru podul Porțelanului au fost contractate prin licitație de la societatea VCE Vienna Consulting Engineering cu peste 64.000 de lei. Lucrarea de execuție fusese contractată de Diferit pentru peste 5,7 milioane de lei fără TVA, dar șantierul a fost sistat în 2019 din pricina unui zăcământ de sare, descoperit odată cu lucrările. Acum, în referatul municipalității se arată că există sare pe ambele maluri și că prejudiciul va fi recuperat (n.red. după ce va fi culculat), firma VCE Vienna Consulting Engineers urmând să fie acționată în instanță. Noul studiu de fezabilitate a fost întocmit, pentru 80.000 lei, de Costin și Vlad Biroul de Proiectare.

Noul pod ar urma să aibă 62 m, cu trei deschideri: 8,76 m + 35,94 m + 8,76 m, și va asigura circulația pe două benzi cu lățimea de 7,8 m carosabil. Trotuarele vor fi de 1,2 m lățime pe ambele laturi. Se va amenaja şi o pistă pentru biciclete. Lățimea va fi de 10,8 m.

Comenteaza