Foto CNAIR a decis că lucrările la un lot de pe Autostrada Transilvania pot începe abia în 2025, deşi contractul este semnat

CNAIR a decis că lucrările la un lot de pe Autostrada Transilvania pot începe abia în 2025, deşi contractul este semnat
https://www.facebook.com/proinfrastructura
CNAIR a decis că lucrările la un lot de pe Autostrada Transilvania pot începe abia în 2025, deşi contractul este semnat
CNAIR a decis că lucrările la un lot de pe Autostrada Transilvania pot începe abia în 2025, deşi contractul este semnat
CNAIR a decis că lucrările la un lot de pe Autostrada Transilvania pot începe abia în 2025, deşi contractul este semnat

CNAIR a emis ordinul pentru începerea contractului Precon pe lotul Chiribiș – Biharia de pe Autostrada Transilvania, de-abia din mai 2025, la peste un an de la semnare. Există un proces pe rol cu constructorul al cărui contract a fost reziliat.

CNAIR a emis ordinul de începere a contractului pentru lotul Chiribiș – Biharia pe Autostrada Transilvania (A3) de-abia cu data mai 2025, practic la peste un an de la semnarea contractului cu Precon (Selina), a informat economedia.ro

Astfel Ministerul Transporturilor și CNAIR mai pun încă un an de întârziere pentru lotul de 29 de kilometri, la peste 20 de ani de la contractul Bechtel, atrage atenţia fostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Horațiu Cosma. 

Perioada „tampon” de 13 luni de la semnarea contractului (aprilie 2024) până la începerea etapei de proiectare se explică prin procesul încă pe rol cu Trameco (Selina) semnat în 2020 și reziliat în mai 2022.

Licitația de 877 milioane lei pentru lotul Chiribiș – Biharia cu o lungime de 28 km a fost lansată în august 2022, după ce în mai CNAIR reziliase contractul cu Selina. Ofertele au fost depuse de constructori din România, Austria, Ungaria și Turcia.

Durata contractului este de 24 de luni, cu 6 luni alocate etapei de proiectare și 18 pentru execuție. „Am semnat astăzi un nou contract pentru proiectarea și execuția lucrărilor de construcție a secțiunii de autostradă Chiribiș – Biharia, parte a Autostrăzii Transilvania! Semnarea a fost posibilă doar după soluționarea contestațiilor de către CNSC. Asocierea PRECON TRANSILVANIA S.R.L. – CITADINA 98 S.A., are la dispoziție 6 luni pentru perioada de proiectare, 18 luni pentru execuție și 785,215 milioane de lei (fără TVA), asigurați prin Programul Transport (PT), pentru finalizarea lucrărilor. Pe traseul acestei secțiuni de autostradă cu o lungime de 28,55 km vor fi construite inclusiv 7 poduri și 11 pasaje. Contractele anterioare pentru construcția acestei secțiuni de autostradă au fost reziliate de mai multe ori pâna acum, din cauza incapacității constructorilor de a finaliza lucrările”, spunea șeful CNAIR Cristian Pistol, în aprilie 2024.

La vest, lotul Chiribiș – Biharia se continuă cu cei 5,5 km dați în trafic în 2020 între Biharia și Borș II, iar la Est, spre Cluj, Constructorul Erbașu a început vineri, 15 martie 2024, etapa de proiectare pentru lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș (26 km).

Lucrările pe Autostrada Transilvania au început în 2004 în era Bechtel și au fost "continuate" de spaniolii de la Corsan în 2016. Peisajul actual este post-apocaliptic, au informat în urmă cu câţiva ani cei de la Asociaţia Pro Infrastructura. Fotografiile de pe lotul Chiribiș-Biharia la semnarea cu Trameco (grupul Selina) arătau cum vegetația luxuriantă a înghiţit din 2004 betoanele și a distrus terasamentele neprotejate. 

Comenteaza