Foto Care e stadiul lucrărilor la Drumul Expres Tureni - Autostrada Transilvania. Director CNAIR: Ar putea fi gata mai repede

Directorul CNAIR, Cristian Pistol laudă evoluția de pe şantierul drumului de la Tureni, care va face legătura între DN 1 și A 3.

Directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, anunţă o evoluţie bună pe şantierul drumului de legătură Tureni (drum de legătură pentru asigurarea conexiunii dintre A3 și DN1), unde stadiul fizic al lucrărilor a crescut cu câteva procente în două săptămâni.

„Evoluţie foarte bună pe şantierul drumului de legătură Tureni (DEx4)! De la ultima mea vizită, în urmă cu două săptămâni, Asicierea de constructori români condusă de Dimex 2000 SRL a ajuns de la 30,2 % la 36,5% progres fizic”, anunță Directorul General CNAIR, Cristian Pistol, într-o postare pe Facebook.

Potrivit acestuia, În santier se lucrează intens la toate categoriile de lucrări specificate în contract:

  • relocare utilități
  • montare elemente la poduri și paje
  • consolidări
  • drenuri, rigole și șanturi
  • terasamente
  • platformă drum
  • Centru întreținere

Drumul de legătură Tureni ar putea fi gata mai repede

„Antreprenorul este mobilizat în şantier cu aproximativ 300 de muncitori şi peste 160 de utilaje. Sunt optimist că în acest ritm constructorul poate finaliza lucrările înainte de termenul contractual (februarie 2025)”, mai afirmă Pistol.

Contractul finanţat prin Programul Transport are o valoare de 562,61 milioane de lei (fără TVA). După deschiderea circulaţiei, acest drum expres va face legătura între DN1 (Tureni) şi A3.

Șantierul DEx4 A3 – DN1 (Tureni) / Drum Expres – drum de legătură pentru asigurarea conexiunii dintre A3 și DN1 (în dreptul localității Tureni)

  • Antreprenor: Asocierea DIMEX 2000 COMPANY SRL (Lider) – AUTOTEHNOROM SRL – OPR ASFALT SRL – OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS SA – CON-A OPERATIONS SRL
  • Lungime drum expres: 5 km;
  • Lungime bretele la nodul cu A3: 5,025 km;
  • Lungime bretele la nodul cu DN1: 2,748 km;
  • Valoare contract: 562.613.495,92 lei fără TVA.
  • Data Ordinului de începere a lucrărilor: 21.08.2023;
  • Durata de execuție a lucrărilor: 18 luni.
  • Sursa de finanțare: PT (Programul Transport 2021-2027) – Titlul 56;
  • Stadiu actual: 36,5%.” a transmis Directorul CNAIR în 05.06.2024

Este prima lucrare a constructorului pentru infrastructura mare. Proiectul include 7 poduri și viaducte, din care cel mai lung va fi la kilometrul 4 peste Valea Racilor, un viaduct cu 6 deschideri și o lungime totală de 258 de metri din care tablierul are 246 metri.

Alți 10 kilometri reprezintă lungimea bretelelor de la nodurile A3 și DN 1 (bretelele vor avea două benzi). Profilul este de drum expres cu o lățime a benzii de circulație de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri și spațiu median de 3 metri lățime unde se montează separatoarele de sens.

Asociația Pro Infrastructură afirma recent faptul că, acest „ciot” de nici 5 kilometri de drum expres care va face legătura dintre Autostrada A3 și DN1 păstrează șanse foarte mici de a fi inaugurat înainte de termen.

Sursă fotografii: Facebook - Cristian Pistol
Comenteaza