Profi și-a chemat “legiunea străină” la Cluj. Își aduce angajați din Asia

Profi și-a chemat “legiunea străină” la Cluj. Își aduce angajați din Asia
Rețeaua de magazine de proximitate este în criză de personal la Cluj | Foto: Profi

Lanțul de supermarketuri Profi Rom Food (PRF) a decis să apeleze la angajați aduși de pe continentul asiatic pentru a face față deficitului de personal rezultat în urma extinderii agresive. Kaufland și Lidl au plusat deja la salarii și la beneficii.  

Personalul din alte țări a fost imediat observat de către clienții clujeni ai supermarketurilor. “Am văzut în cel puțin două magazine angajați asiatici, probabil din Vietnam”, relatează cumpărătorii de la Profi.  

“Deficitul de personal calificat este o problemă națională ce afectează nu doar rețeaua noastră și retailul modern, ci și un mare număr de companii din domenii variate. Din această perspectivă Clujul se dovedește a fi un oraș dintre cele mai dificile.

Căutăm oameni care să aibă nu doar dorința de a învăța, ci și o atitudine binevoitoare, care să se adapteze cu ușurință la relația cu cei care calcă pragul magazinelor noastre. Având în vedere ritmul  extraordinar de rapid în care ne dezvoltăm, posibilitatea de a evolua profesional în cadrul Profi este practic neegalată în România.

Anul trecut am deschis 230 de magazine în țară, ceea ce a făcut ca în foarte scurt timp de la angajarea în Profi, peste 1.000 de colegi să fie promovați pe întreaga scară ierarhică, de la casier sau adjunct de șef de magazin, la șef de magazin, până la nivelurile superioare, de director zonal sau regional.

În acest an vom inaugura cel puțin tot atâtea magazine,  ceea înseamnă că Profi reprezintă o șansă deosebită pentru peste 1.000 de persoane care aspiră la oricare dintre aceste poziții”, ne-a declarat Gabriel Pâslaru, PR manager al PRF.

Studenți din Indonezia și Maroc, angajați part-time

Rețeaua are în unitățile din Cluj 14 angajați străini, studenți cu drept de muncă ce lucrează cu program de patru ore, proveniți din Indonezia, Maroc, Republica Moldova și Turkmenistan.

“Deoarece ne dezvoltăm puternic sistemul logistic, am adus în depozitele noastre și un prim grup restrâns de lucrători din Asia. În măsura în care ei se vor adapta condițiilor din România, suntem pregătiți să angajăm apoi un număr considerabil mai mare de astfel de persoane.

Dincolo de salariul fix, Profi garantează promovarea rapidă a celor care depun muncă de calitate și se achită consecvent de sarcinile de serviciu. Se adaugă bonuri de masă, de performanță și de recomandare, decont parțial de transport, decontarea taxei la cămine de stat pentru angajații cu normă întreagă, telefon și mașină de serviciu de la un anumit nivel ierarhic, chiar premii speciale care pot merge până la autovehicule.

Chiar dacă nivelul de salarizare inițial se încadrează în media din retail, pozițiile de conducere din magazine și cele superioare acestora ajung la remunerații lunare deosebit de ofertante, de la 2.500 lei în sus care în foarte scurt timp de la angajare devin accesibile oricărui membru al echipei Profi care dovedește calitățile și determinarea necesare”, a precizat oficialul PRF.

Kaufland a mărit prima salariile

La finele lunii trecute, germanii de la Kaufland au urcat la 3.300 de lei salariile brute ale angajaților din România, au actualizat pachetul de beneficii pentru salariați și au precizat că le dau 1.000 de lei în plus dacă recomandă o persoană care va fi angajată.

Noul venit minim brut, incluzând tichetele de masă și sporurile salariale, și a intrat în vigoare din martie. Salariul unui lucrător comercial a ajuns la aproape 2.000 de lei net, fiind mărit cu 18%, respectiv cu 54% peste salariul minim la nivel naţional.

“Vrem să le oferim angajaților noștri pachete salariale și beneficii competitive, de aceea urmărim permanent să le adaptăm în funcție de nevoile reale ale celor din echipă”, a declarat Marco Hößl, director general al Kaufland România.

Printre beneficiile suplimentare introduse în 2018  se numără asigurarea voluntară de sănătate, cursurile de meditație și yoga sau concediul sabatic. Fiecare angajat va avea dreptul la două zile libere plătite pe an în care se poate dedica voluntariatului, construirii de case pentru familii cu venituri reduse sau acțiuni de împădurire. Compania le oferă terapii antifumat și le va facilita cursuri de nutriție și consulturi oftalmologic gratuite.

Lidl a plusat la 2.180 lei net

La scurt timp rețeaua de supermarketuri Lidl a făcut o mișcare asemănătoare: majorează cel mai mic salariu brut la 3.500 de lei, cel net fiind de 2.180 de lei, urcând astfel din nou pe primul loc în topul remunerațiilor din comerț în România.

Suma include salariul, tichetele de masă, bonusurile anuale de Paște și de Crăciun, alte bonusuri, la care se adaugă sporurile în funcție de specificul activității, conform platformei Retail FMCG. Lidl are o politică de salarizare în trepte, salariul crescând anual în primii ani de activitate, iar din 2019 creșterile salariale din magazine și depozite sunt garantate în primii patru ani.

Compania a introdus bonusul aniversar, acordat lucrătorilor din magazine și stivuitoriștilor din depozite, considerați “coloana vertebrală” a activităților companiei. Angajații sunt remunerați pentru orele suplimentare, iar plata se face pentru fiecare minut lucrat peste program.

Lidl este singurul retailer din țara noastră care oferă tuturor angajaților din magazine câte două zile libere de Crăciun și de Paște. Printre beneficii se mai numără asigurarea privată de sănătate, asigurarea de viață, oportunități de dezvoltare personală.

Principalii concurenți din România de pe segmentul hipermarketurilor sunt Kaufland, Auchan, Carrefour, Cora, iar pe cel al supermarketurilor, Lidl, Profi, Mega Image, Penny.

Comenteaza