România are nevoie de încă 1.500 km de autostradă și de modernizarea a trei sferturi din rețeaua feroviară. API avertizează: “Investițiile trebuie accelerate”

România are nevoie de încă 1.500 km de autostradă și de modernizarea a trei sferturi din rețeaua feroviară. API avertizează: “Investițiile trebuie accelerate”
| Foto: Cristian Marius Man - YouTube

România se află încă departe de standardele de infrastructură ale statelor occidentale, în ciuda progreselor din ultimii ani.

Potrivit Asociației Pro Infrastructură, țara noastră mai are de construit aproximativ 1.500 de kilometri de autostradă, de modernizat trei sferturi din rețeaua feroviară și de achiziționat un număr semnificativ de trenuri pentru a asigura mobilitatea necesară unei economii moderne.

Organizația subliniază că fondurile europene post-2027 vor fi critice pentru România, într-un moment în care dezbaterile privind viitorul politicii de coeziune devin tot mai intense la nivelul Uniunii Europene. În opinia API, fără granturile comunitare – miliarde de euro nerambursabile –, România nu ar fi reușit nici măcar parțial să recupereze decalajele față de statele din vest.

În actualul context economic, social și geopolitic, accesul la fonduri europene consistente devine o chestiune „de viață și de moarte” pentru dezvoltarea României. API atrage atenția că următorul exercițiu financiar european, care va începe în 2029, trebuie să ofere suficientă susținere statelor beneficiare, precum România, pentru a continua investițiile majore în transport, mobilitate urbană și interurbană.

Asociația insistă că investițiile în infrastructura de transport trebuie nu doar menținute, ci accelerate, deoarece prăpastia dintre România și statele vestice este încă vizibilă, iar nevoile rămân uriașe: autostrăzi noi, linii feroviare modernizate, porturi și aeroporturi dezvoltate.

La final, reprezentanții Asociației Pro Infrastructură amintesc că transmit aceste mesaje direct în cadrul unei conferințe la nivel înalt, la care participă Președintele Nicușor Dan, premierul Ilie Bolojan, mai mulți miniștri și oficiali europeni. 

Comenteaza