Cuc la Transporturi, "o ciorbă proastă reîncălzită". Lista marilor " realizări", unele în lucru şi astăzi

Cuc la Transporturi, "o ciorbă proastă reîncălzită". Lista marilor " realizări", unele în lucru şi astăzi

Răzvan Cuc a mai fost ministru al Transporturilor în anul 2017, "performanțele" sale fiind de tristă amintire, transmit reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructura, care oferă şi câteva exemple grătioare. 

În august 2017, Cuc se umplea de penibil "inaugurând" o linie de cale ferată năpădită de buruieni care există din perioada austro-ungară și pe care se circula cu 30-35 km/h. Apoi a "tăiat panglica" la 7,5 km din Centura București, dar fără stratul final de asfalt, cu marcaje provizorii, lucrări în desfășurare și utilaje pe carosabil! Detalii aici: http://bit.ly/2X7ykMx. Atenție, nici astăzi nu este stratul de uzură așternut pe DNCB între A1 și DN7!

În iulie 2017, tot Cuc se dădea în spectacol pe Autostrada A1 Lugoj-Deva, certând constructorii pentru șanțuri lipsă și mobilizare slabă, neînțelegând care sunt adevăratele blocaje contractuale. Video tragicomic cu explicații subtitrate: https://youtu.be/clzNnSQ_ASw.

În 17 februarie 2017, Cuc declara: "În cei 90 de kilometri pe care ni i-am asumat că îi vom finaliza în acest an [2017] este inclus și lotul 4 al Autostrăzii Lugoj-Deva", prostie reiterată cu exces de zel în 13 septembrie 2017: "lotul 4 al Autostrăzii Lugoj-Deva va fi gata până la sfârșitul anului [2017]".

În mai 2017, Cuc semna OMT 600, infamul ordin de ministru creat de Ștefan Ioniță, pe-atunci șeful CNAIR. Acesta modifica RADICAL condițiile FIDIC care, din 2011, stabileau detaliile contractuale necesare proiectelor de infrastructură. Explicații aici: http://bit.ly/2EjHGNP. Ordinul a fost aspru criticat de toată lumea. Experții Comisiei Europene au amenințat că ne blochează fondurile POIM pe transport dacă nu este abrogat. În ianuarie 2018 a fost înlocuit de noul model de contract național. Dar efectele OMT 600 se vor vedea mult timp, 160 km de autostradă și podul suspendat peste Dunăre de la Brăila urmând să se construiască pe baza lui.

Conform reprezentanţilor Asociaţiei Pro Infrastructura, în mandatul lui Cuc s-au deschis 15 km de autostradă, care erau de fapt finalizați din decembrie 2016 și s-au lansat licitații pe proiecte prost pregătite, cele mai multe nefiind încheiate nici astăzi, ba chiar unele îndreptându-se spre anulare.

 

Comenteaza