Soarta metroului clujean se decide în instanță

Soarta metroului clujean se decide în instanță

Primăria Cluj-Napoca a atacat la Curtea de Apel decizia Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) privind excluderea câștigătorului licitației pentru elaborarea studiului de fezabilitate și proiectarea metroului clujean.

Acțiunea în instanță a fost depusă în ultima zi din an, la doar o zi distanță după ce asocierea Metrans- Systra -SWS Engineering Spa, care câștigase licitația, a făcut același lucru.

Acum instanța trebuie să decidă dacă hotărârea CNSC rămâne valabilă.

Primăria a atribuit această licitație asocierii Metrans- Systra -SWS Engineering Spa la finalul lunii octombrie 2019 pentru 30,1 milioane lei.

Asocierea de pe locul II, Metroul SA - Padeco Company a atacat însă decizia la CNSC, motivând că una dintre firmele din asociere a lucrat și la realizarea caietului de sarcini, dar și că a fost depunctată artificial, oferta sa fiind de circa 29 de milioane de lei.

CNSC a acceptat contestația și a decis în 19 decembrie 2019 să excludă din procedura de licitație câștigătorul anunțat de primărie.

Ce prevede proiectul viitorului metrou

Noul coridor magistral de transport rapid de metrou pe axa vest-centru-est va urmări să deservească mai multe puncte principale de interes: în prima etapă - centrul zonei de sud a comunei Florești, viitorul spital regional de urgență, centrul Vivo, cartierul Mănăștur, centrul și estul municipiului Cluj-Napoca (respectiv zona Aurel Vlaicu / Podul IRA), în a doua etapă - centrul zonei de sud a comunei Florești și comuna Gilău.

Pentru metrou sunt propuse 15 stații, pe 16 km (o stație la 1,03 km). Primăria estima că proiectul trenului metropolitan să nu coste mai mult de 75 milioane de euro, iar magistrala de metrou, până la 1 miliard de euro. Partea de pregătirea a documentațiilor urma să dureze circa 2 ani.

Citiți și Răsturnare de situație în lupta pentru metroul de Cluj. Câștigătorul a fost exclus

Comenteaza