Video Ce se mai aude de extinderea liniei de tramvai? Subiectul, repus pe agenda administrației publice

Ce se mai aude de extinderea liniei de tramvai? Subiectul, repus pe agenda administrației publice

Dan Morar, candiat PSD la un loc în Consiliul Local Cluj-Napoca, a vorbit la ZIUA LIVE despre soluțiile de mobilitate urbană.

Vorbim prea puțin despre un mjloc de transport pe care îl găsim în toate marile capitale europene, chiar dacă acestea beneficiază deja de metrou sau de alte soluții de mobilitate. Tramvaiul există și funcționează foarte bine în multe din orașele europene. La Cluj, însă, extinderea liniei până la Florești a intrat într-un con de umbră.

Social-democrații clujeni, prin vocea lui Dan Morar, fost consilier local și actual candidat, readuc în discuție subietul extiderii tramvaiului ca variantă mai ieftină și mai rapid de realizat de decongestionare a traficului rutier, în comparație cu proiectul metroului, care e unul de durată.

„Din păcate, nu s-a mai întâmplat nimic (legat de subiectul extinderii liniei de tramva – n.red), știu că era o licitație pentru achiziția de tramvaie noi, s-a făcut până la un punct, s-a cumpărat un anumit număr de tramvaie și nu s-a mai întâmplat nimic.

Tramvaiul este un mijloc de transport extrem de folosit. Dacă am putea să-l extindem, ar fi minunat și nu cred că zona metropolitană, primarul Floreștiului, ar avea ceva împotrivă, ci dimpotrivă, ar fi încântat. Cât se face din Florești până în centru în trafic? Se stau ore întregi în fiecare zi, e o realitate cunoscută la nivel național. Haideți să mișcăm ceva, e simplu în principiu, și nu sunt sume mari. Un kilometru de tramvai costă în jur de un milion de euro, un kilometru de tren metropolitan în jur de 10 milioane euro, iar celebrul metrou costă în jur de 100 de milioane pe kilometru.

Haideți să începem cu ce e mai simplu, mai ușor de făcut. Rețeaua există, rețeaua electrică se poate muta ușor, nu sunt consumuri mari, nu e nevoie de nu știu ce lucrări, doar să fie intenție și doar să vedem că se face un studiu de oportunitate. Poate clujenii nu își doresc, poate nu este funcțional, dar, după cum văd eu și după cât de aglomerate sunt tramvaiele ce pleacă din Mănăștur până pe Bulevardul Muncii, cred că ar fi un mijloc de transport extrem de util. Mai mult, este verde, nu poluează deloc, și tocmai asta e direcția în care ar trebui să mergem”, a declarat Dan Morar la ZIUA LIVE.

Comenteaza