Foto Propunerea unui clujean, expert în mobilitate. Tramvai în loc de metrou
- Scris de Ziua de Cluj
- 25 Mai 2021, 10:22
- Administraţie
- Ascultă știrea
Tudor Măcicășan, inginer și expert mobilitate durabilă, propune un tramvai, care va parcurge cei 20 km din capătul Floreștiului până la Emerson în fix o oră, la o foarte realista viteză medie comercială de 20 km/h.
In asteptarea metroului-tramvai din Floresti, as vrea sa supun atentiei cum ar fi fost un tramvai-tramvai acolo, pe bune - astfel, daca legatura Cluj(Bucium)-Floresti se facea ca o extensie a tramvaiului conventional, pe traseul sugerat de PMUD, la sud de Polus:
- toata infrastructura de extins costa cat o statie de metrou (50 MEUR)
- tot santierul ar dura maxim 2 ani
- cele 17 autobuze diesel care deservesc astazi prin trafic comuna Floresti pe traseele M21, M22 si M26 ar fi devenit un serviciu electric de mare capacitate si separat de trafic.
- parc circulant exista deja - tocmai luam 22 de tramvaie noi de la Astra, mai avem alte 20 si folosim, in total, 12.
- Floresti ar fi fost acoperit de 8 statii, nu 3.
- zona densa din Floresti(nu mall/spital) era acoperita de 6 statii, nu 1.
- Totul se putea finanta prin fonduri sigure, conventional, fara graba, prin POR.
- Florestenii aveau legatura directa cu Stadionul, Parcul, Gara(trenul metropolitan), Iris, Muncii, Emerson.
- Depoul era deja suficient, infrastrucura de garare clujeana fiind apta de a gadui/opera 60 de tramvaie.
- Frecventa serviciului se imbunatatea inevitabil, fiind un plus si pt actualii utilizatori ai tramvaiului.
- Incarcarea retelei sporea, facand tramvaiul mai fezabil/rentabil/util pentru oras.
- Viteza medie a tramvaiului va creste inevitabil odata cu separarea acestuia in locatii cheie(Horea/Manastur) si realizarea culoarelor unice, moment in care si ipoteticul tramvai va parcurge cei 20km din capatul Florestiului pana la Emerson in fix o ora, la o foarte realista viteza medie comerciala de 20km/h(actualmente 16 la comun cu traficul).