Foto Amenzi de sute de mii de lei la un aeroport din România. Protecția Consumatorilor a închis 11 puncte de lucru

Amenzi de sute de mii de lei la un aeroport din România. Protecția Consumatorilor a închis 11 puncte de lucru
| Foto: facebook.com/tudorgalos

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a amendat mai multe gherete/magazine de la un aeroport din România și au închis 11 puncte de lucru.

Inspectorii pentru Protecţia Consumatorilor au aplicat amenzi de 367.500 lei unor operatori economici care activează pe Aeroportul Internaţional „Henri Coandă" (Otopeni) şi au oprit definitiv de la comercializare produse în valoare de peste 130.000 lei.

Potrivit unui comunicat al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), la sfârşitul lunii mai 2024, reprezentanţii instituţiei au derulat o sesiune de consiliere a operatorilor economici la Aeroportul Internaţional „Henri Conadă", fiind verificate cu această ocazie modul de desfăşurare a activităţii comerciale (puncte de comercializare a produselor alimentare şi nealimentare, case de schimb valutar, centre de închirieri auto etc.) şi condiţiile şi serviciile puse la dispoziţia consumatorilor de Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti.

În urma neregulilor constatate, în acel moment, comisarii ANPC au dispus măsuri complementare de remediere a acestora, alocând şi un termen de ducere la îndeplinire a acestor corectări. Pe data de 10 iunie 2024, echipe de control ale ANPC au verificat modul în care acestea au fost duse la îndeplinire.

Astfel, au fost controlaţi 26 de operatori economici care activează în zona destinată consumatorilor de pe Aeroportul Internaţional „Henri Coandă", iar pentru neregulile constatate, în ciuda măsurilor de remediere dispuse la consilierea din urmă cu două săptămâni, au aplicat următoarele sancţiuni: 31 de amenzi contravenţionale în cuantum de 367.500 lei , oprirea definitivă de la comercializare a unor produse în valoare de peste 130.000 lei şi oprirea temporară a prestării de servicii pentru 11 puncte de lucru ale operatorilor economici verificaţi, până la remedierea deficienţelor.

„Ne dorim ca toţi consumatorii să fie pe deplin protejaţi, de aceea operatorii economici trebuie să înţeleagă că acţiunile de consiliere, desfăşurate în spiritul legii, sunt la fel de importante, iar controalele ANPC reprezintă demersul legal şi firesc al verificării măsurilor dispuse în cadrul acestora", a spus Sebastian Hotca, preşedinte interimar ANPC.

Neregulile găsite de ANPC

Principalele abateri de la prevederile legale constatate au fost:

  • folosirea unor vitrine de expunere a preparatelor culinare neigienizate
  • utilizarea unor spații de depozitare cu chedere rupte și mizerie în strat grosier
  • expunerea la comercializare a unor produse pe bază de lapte cu adaos de grăsimi vegetale, în spațiu comun cu produse lactate
  • comercializarea unor produse finite obținute prin decongelare, fără informare vizibilă a consumatorilor cu privire la faptul că provin din produse congelate
  • utilizarea unor vitrine de prezentare a produselor de patiserie/cofetărie neigienizate, cu acumulare de impurități, cu resturi de alimente în zona care asigură ventilația
  • nerespectarea temperaturii recomandate, la depozitarea produselor congelate

De asemenea, au mai fost nereguli privind comercializarea unor produse alimentare fără a avea menţionate ingredientele alergene, condiţii de desfăşurare a activităţii, improprii din punct de vedere sanitar; comercializarea unor jucării care nu aveau instrucţiuni şi informaţii privind siguranţa, traduse în limba română, pe etichetă; comercializarea unor produse textile fără traducere în limba română a compoziţiei fibroase, pe etichetă; lipsa afişării, în interiorul casei de schimb valutar, a tuturor valutelor tranzacţionate etc.

Comenteaza