Video Cum s-ar putea decongestiona traficul din Cluj-Napoca prin construirea de pasaje: „Dacă Oradea poate, noi de ce nu putem?!

Cum s-ar putea decongestiona traficul din Cluj-Napoca prin construirea de pasaje: „Dacă Oradea poate, noi de ce nu putem?!

Dan Morar, candiat PSD la un loc în Consiliul Local Cluj-Napoca, a vorbit, la ZIUA LIVE, despre soluțiile care ar putea rezolva marea problemă a traficului din orașul pe Someș. 

Social-democrații clujeni, prin vocea lui Dan Morar, fost consilier local și actual candidat, explică ce înseamnă conceptul de mobilitate urbană pe care îl propun pentru traficul din Cluj-Napoca.

În ultimii ani, Clujul a devenit tot mai mult o metropolă. Acest statut de oraș magnet aduce, în mod automat, deservicii și mici neplăceri în viața de zi cu zi. Conceptul de mobilitate urbană, adică cât de des ajunge un locuitor dintr-un capăt în celălalt al orașului este tratat în programul nostru de guvernare și cred că ar trebui să fie tratat de toate partidele care vin în fața alegătorilor duminică.

Ce am gândit noi? Începând cu Centura Metropolitană, proiect care vedem că este blocat, mergând către extinderea liniei de tramvai către Florești, pasaje supraterane și subterane. Toate acestea sunt incluse în proiectul nostru de mobilitate urbană. Legat de centură, important este lotul II, nu cei 2,5 km unde lucrările au fost inaugurate cu mare fast.

Situația pe lotul II este neplăcută. Trebuie reluată licitația. Ne propunem ca, împreună cu departamentul tehnic din primărie, să deblocăm foarte rapid situația. După validarea mandatelor de primar și consilieri locali, dar și prin presiunea pusă pe actuala administrația, să refacem cât mai repede licitația. Nu cred că mai putem să așteptăm.

Un alt proiect pe care ni-l propunem, care este ușor de făcut, extinderea liniei de tramvai către Florești. Există infrastructură, există rețele de energie, doar trebuie să se demareze lucrările. Nu știu de ce acest proiect a fost bun de inclus în buget în 2017, iar ulterior nu s-a mai întâmplat nimic”, a declarat, la ZIUA LIVE, Dan Morar.

Morar: „Vreau ca orașul nostru să fie numărul 1 în regiune”

Candidatul PSD a fost întrebat care sunt zonele din Cluj-Napoca care ar putea beneficia de pasaje.

Eram în Consiliul Local în urmă cu 6 ani și propuneam în buget pasaj subteran sau suprateran în Piața Mărăști. Mi se spunea că există un studiu în derulare, dar nu s-a mai auzit nimic de asta. Prioritățile unde ar fi necesare pasaje sunt: Piața Mărăști, cred că subteran ar fi mult mai estetic, un pasaj suprateran pe Bulevardul Muncii, pasaj la Tăietura Turcului, este prins în proiectul de modernizare a căii ferate Cluj-Episcopia Bihor.

Vorbim de trei proiecte care se discută despre foarte mult timp și unde încă nu se întâmplă nimic. Dacă Oradea poate, noi de ce nu putem?! Eu, pentru mândria mea de clujean, vreau ca orașul nostru să fie numărul 1 în regiune. În primăria Cluj-Napoca este o autosuficiență. Este nevoie de o schimbare la Cluj-Napoca. Toată lumea vrea ceva nou. Cetățenii ne transmit că vor altceva”, a explicat Morar.

Social-democratul clujean a vorbit și despre parcări. „Trebuie identificate zone de teren, clădiri care se pot reconverti în parcări. N-o să spun astăzi unde vom face parcare și când. Se pot construi și prin parteneriat public-privat. Se mai pot face și pe zona supermarketurilor. Clar că focusul trebuie să meargă pe zona centrală”, a conchis Dan Morar.

Comenteaza