Asociația Pro Infrastructura: ”UMB riscă să iasă din termenele contractuale ale PNRR. S-a întins peste dublul capacității reale”
- Scris de Silvia Pugna
- 30 Noi 2023, 07:12
- Administraţie
- Ascultă știrea
Asociația Pro Infrastructura susține că cel mai mare constructor român de autostrăzi, UMB, nu a mai menținut ritmul lucrărilor pe multiplele șantiere de autostrăzi pe care le are, inclusiv pe Autostrada Transilvania.
UMB are în execuție 80% din autostrăzile finanțate prin PNRR, adică 341 km din totalul de aproape 430 km din program pe A8, A7, A3 și A1.
Acum ”riscă să iasă din termenele contractuale, să pună România în poziția ratării țintelor (și banilor) din PNRR, să-și păteze reputația greu construită în toți anii ăștia și, cel mai grav, să treacă peste limitele roșii auto-impuse și să-și omoare, la propriu, muncitorii”, avertizează Pro Infrastructura.
”Să ne înțelegem: UMB este, de departe, cel mai puternic și mai muncitor antreprenor din infrastructura rutieră din țara noastră. Dar ar fi bine să recunoască spășit că, din ambiția stupidă de a face TOATĂ autostrada care-i trece prin fața sediului, s-a întins peste dublul capacității reale”, mai scriu cei de la Asociația Pro Infrastructura.
Datele CNAIR arată progrese ale lucrărilor de doar 1% sau 3% pe lună, pe unele șantiere de autostrăzi. Cei de la Pro Infrastructura spun că nu aveau cum să își dubleze numărul de muncitori, forța considerabilă a UMB fiind clar împrăștiată pe mult prea multe fronturi.
De la furnicarul de noapte din septembrie, ritmul lucrărilor a scăzut considerabil în câteva luni. ”Este fix predicția noastră devenită realitate. UMB nu și-a putut dubla capacitatea peste noapte (...) Pe A3 Nădășelu-Zimbor-Poarta Sălajului nu mai au mobilizarea din trecut”, mai atrage atenția Asociația Pro Infrastructura.
Citește și: Autostrada Transilvania: „Furnicar” de NOAPTE pe lotul PNRR care leagă Clujul de Sălaj. UMB mută dealu'