Video Grindeanu a semnat la Cluj contractul pentru viaductele de pe Autostrada Transilvania

Grindeanu a semnat la Cluj contractul pentru viaductele de pe Autostrada Transilvania
Grindeanu a semnat la Cluj contractul pentru viaductele de pe Autostrada Transilvania
Grindeanu a semnat la Cluj contractul pentru viaductele de pe Autostrada Transilvania
Grindeanu a semnat la Cluj contractul pentru viaductele de pe Autostrada Transilvania

A fost semnat astăzi un nou contract finanțat prin PNRR, foarte important pentru asigurarea continuității pe Autostrada Transilvania (A3).

 

Declarațiile oficialităților de la București: „Ne bucurăm pentru aceste proiecte de infrastructură, care vin și completează transportul aerian cu cel rutier. Este o infrastructură de care avem nevoie, o economie care să se dezvolte nu are altă șansă decât prin infrastructură, rutieră, aeroportuară și mai mult decât atât infrastructura feroviară, aici în nteriorul municipiului Cluj-Napoca. Este vorba de transportul feroviar de suprafață, dar și cel de tip metrou. Asta înseamnă să ai viziune și să înțelegi care este evoluția pentru viitor”, a spus liderul PNL, Nicolae Ciucă, prezent la semnarea contractului.

„Administrația locală și investițiile nu trebuie să aibă o culoare politică. Este perioada în care România se dezvoltă cel mai mult, perioada în care s-a terminat un exercițiul financiar și vedem Aeroportul de la Cluj, avem PNRR și cu reforme și cu investiții, unde este și metroul, avem și bugetul statului. Cred că această stabilitate politică a creat un fond bun pentru dezvoltarea României. Cred că prea mult timp s-a făcut politică căutând scuze și identificând vinovați. Cred că acea perioadă a fost depășită și am înțeles cu toții că am intrat într-o perioadă de investiții și construcție”, a declarat premierul Marcel Ciolacu.

Sorin Grindeanu: „Îi spuneam domnului primar Emil Boc că astăzi reușim la Cluj să atingem cam toate tipurile de transport, Prima acțiune a fost legată de transportul aerian, a doua de cel rutier, mergem apoi pe cel ferovir, metrou. Dacă ar fi fost Clujul port... probabil că am fi avut și o acțiune de acest tip.

Ceea ce s-a semnat azi, un contract de aproape un miliard de euro, este urmare a unei părți dintr-un fost contract pe acea secțiune de la Nădășel la Mihăiești, unde natura și-a spus cuvântul și atunci a trebuit să venim cu o adăugare la contractul inițial care este cel semnat azi. Ca și întreg al acestei autostrăzi a Transilvaniei, în acest moment mai avem un singur contract de atribuit. În rest, toate sunt atribuite, pe unele se lucrează, pe altele se va intra în perioada următoare în faza de execuție. Acel contract va fi cel mai mare contract semnat vreodată la Ministerul Transporturilor, e vorba de acei 40 de kilometri care includ și tunelul Meseș, în jur de un miliard și jumătate de euro, și se află în perioada de evaluare la nivelul CNAIR. În următoarele săptămâni vom închide această evaluare și în acel moment vom avea un executant și pe acest tronson”.

Emil Boc: „Ceea ce se întâmplă azi, la Cluj, și pot spune în întreaga Românie, este expresia faptului că avem capacitatea de a lucra împreună, chiar dacă politic suntem diferiți. Cred că România a ajuns la această maturitate de a putea să facem diferența dintre competiția politică, importantă de altfel, pentru democrație, dar care să aibă la bază competiția pentru proiecte în interes public. Vedem niște proiecte care sunt produsul unei colaborări și a unei continuități firești de etapă. Domnul ministru Bode le-a început, domnul ministru Grindeanu le-a continuat și le-a susținut, domnul prim-ministru Ciucă le-a pornit, domnul premier Ciolacu a apăsat accelerația astfel încât aceste lucruri să se întâmple”.

Viaductele de la Nădășelu și Topa Mică din județul Cluj au o lungime totală de 3,2 kilometri, iar până la finalizarea acestora lotul UMB de 30 km. dintre Nădășelu, Mihăești și Zimbor nu poate fi deschis circulației. Termenul-limită pentru cei 42 de kilometri dintre Nădășelu-Zimbor și Poarta Sălajului este august 2026, conform jaloanelor din PNRR (durata de proiectare și execuție este de 27 luni).

– construirea unui viaduct cu lungimea de 1,2 km fundat pe piloți forați de diametru mare,
– un viaduct cu lungimea de aproximativ 2 km care să depășească în aval traseul DN 1 F și cursului pârâului Topa Mică.”

Ozaltin lucrează la modernizarea DN 6 Mihăești – Caracal și la contractul pentru finalizarea primului lot al Drumului Expres Craiova – Pitești (contract reziliat Tirrena Scavi).
 
Lotul PNRR Nădășelu – Zimbor (30 km) care include cele două viaducte este la 72% execuție și are termen nou de finalizare iunie 2026, iar Zimbor-Poarta Sălajului (12 km) la 42% are termen prelungit pentru 28 decembrie 2026. De la Poarta Sălajului – Nușfalău (41 km), pe Lotul Meseș, CNAIR a prelungit  cu o lună, până pe 28 iunie 2024, termenul pentru desemnarea câștigătorului.

Comenteaza