Dragoş Damian, Terapia Cluj: Marcel Ciolacu şi Sorin Grindeanu, strângem din dinţi de zeci de ani pe Valea Oltului, mai strângem o lună cât este închisa şi încă 3-4 ani până este gata autostrada

Dragoş Damian, Terapia Cluj: Marcel Ciolacu şi Sorin Grindeanu, strângem din dinţi de zeci de ani pe Valea Oltului, mai strângem o lună cât este închisa şi încă 3-4 ani până este gata autostrada

În 6 iulie am făcut ultimul drum Cluj – Bucureşti via Valea Oltului, înainte să se închidă de luni tronsonul Sibiu – Rm. Vâlcea.

Un drum de circa 450 de kilometri, din care vreo 280 de autostradă – care este, după cum ştiu toţi şoferii, cu mari denivelări între Sebeş şi Sibiu şi aproape impracticabilă pe banda unu între Piteşti şi Bucureşti. Waze a calculat 5 ore şi jumătate, am făcut în cele din urmă vreo 7 ore şi jumătate, cu două opriri de 30 de minute însumate. Intre Boiţa şi Piteşti, ca de obicei, plin-plin-plin de maşini, o coloană continuă pe ambele sensuri, imposibil să depăşeşti. Dar a fost o zi bună, erau puţine tiruri spre deosebire de restul zilelor săptămânii, când drumul durează mult mai mult şi, cum spun şoferii, „s-a mers” adică nu au fost reparaţii sau accidente ca să se stea. Nici urma de echipaje de poliţie să ne testeze pentru substanţe interzise (sâc!) şi, în orice caz, viteza de deplasare parcă a fost mai mică decât de obicei, toţi ne uitam după celebrele camere fixe despre care se spune că vor putea fi utilizate pentru sancţionarea şoferilor indisciplinaţi (alt sâc!).

Sute de mii de şoferi profesionişti sau amatori fac de ani de zile Valea Oltului între Cluj şi Bucureşti şi invers strângând din dinţi, cu speranţa că într-o zi se va merge pe autostrada de la un capăt la altul. România nu este în PIB 10 al Uniunii Europene din cauză că pe Valea Oltului nu este gata autostrada.

Zona defileului Oltului şi a Subcarpaţilor Olteniei nu este dezvoltată turistic pentru că pe Valea Oltului nu este gata autostrada. Localităţile din Oltenia nu au o economie mai puternică pentru că pe Valea Oltului nu este gata autostrada.

Iar sutele de mii de şoferi care fac de ani de zile drumul de la Iaşi la Bucureşti şi invers vă vor spune poveştile lor pentru că nu este gata Autostrada Moldovei. Lipsa unei reţele de autostrăzi la nivelul întregii ţări la 17 ani de când suntem membrii Uniunii Europene face să avem doar vreo 10-15 oraşe la nivelul economic al anului 2024, toate celelalte localităţi au rămas la nivelul economic al anului aderării, 2007.

Oriunde citeşti despre subiectul închiderii Văii Oltului dai peste  reproşuri, reclamaţii şi înjurături la adresa lui Marcel Ciolacu şi Sorin Grindeanu - nu atât despre închiderea în sine ci despre cum s-a comunicat şi despre modul în care se va face. În orice caz, mai ales şoferii profesionişti, resemnaţi, îşi spun că mai strâng din dinţi - o luna cât este Valea Oltului închisă şi 3-4 ani până se va da în funcţiune autostrada - aşa cum o fac de 35 de ani de la revoluţie si de 17 ani de la aderare.

Puteam avea cu totul alta economie daca aveam autostrăzi. De aceea mai strângem un pic din dinţi până sunt gata. În 3-4 ani, când vom avea Schengen rutier şi vor fi gata autostrăzile, un camion va face doua curse Constanţa – Nădlac în timpul în care astăzi face doar una. Iată cum se poate dubla PIB-ul României în zece ani.

Opinie publicată în ZF

Comenteaza