Foto Autostrada Transilvania, la limita abandonului UMB pe segmentul Nădășelu-Zimbor

Autostrada Transilvania, la limita abandonului UMB pe segmentul Nădășelu-Zimbor
sursa - https://www.facebook.com/proinfrastructura
Autostrada Transilvania, la limita abandonului UMB pe segmentul Nădășelu-Zimbor
Autostrada Transilvania, la limita abandonului UMB pe segmentul Nădășelu-Zimbor
Autostrada Transilvania, la limita abandonului UMB pe segmentul Nădășelu-Zimbor
Autostrada Transilvania, la limita abandonului UMB pe segmentul Nădășelu-Zimbor
Autostrada Transilvania, la limita abandonului UMB pe segmentul Nădășelu-Zimbor

Autostrada A3 Brașov–Cluj–Borș, supranumită „Autostrada Transilvania”, riscă, se pare, să nu se încadreze în termenele stabilite prin PNRR.

Porțiunile din A3 Zimbor-Poarta Sălajului - 13 km și Nădășelu-Zimbor - 30 km au acumulat întârzieri de 3 ani. Loturile ar putea fi gata abia spre finalul lui 2026, la limita jalonului PNRR. Conform ultimului grafic de execuție aprobat și raportat de CNAIR, termenul de finalizare pe Nădășelu-Zimbor este 28.07.2026, iar pe Zimbor-Poarta Sălajului, 14.12.2026.

După o filmare aeriană completă, pe Autostrada A3 Nădășelu-Zimbor cei de la Asociația Pro Infrastructură au constatat ritmul lent al lucrărilor efectuate de antreprenorul UMB.

Mobilizarea slabă a UMB pe loturile Nădășelu-Zimbor și Zimbor-Poarta Sălajului de pe Autostrada Transilvania este cauzată de faptul că antreprenorul se concentrează puternic pe un alt proiect de infrastructură, A7 Buzău-Focșani, iar restul proiectelor au de suferit.

După filmarea din data de 24 iulie 2024, Asociația Pro Infrastructură atrage atenţia că urmează sezonul rece şi ploios, iar cei  de la UMB ar trebui să își protejeze taluzurile și terasamentele, cu atât mai mult cu cât dealurile transilvănene au obiceiul să o cam ia la vale.

„Și Nădășelu-Zimbor, tot chinuitor. La fel ca Zimbor-Poarta Sălajului filmat pe 12 iulie, și pe lotul vecin am găsit în 24 iulie aceeași mobilizare slabă a celor de la UMB care sunt întinși pe prea multe șantiere și se concentrează puternic pe A7 Buzău-Focșani, restul proiectelor suferind.

Concluzia și argumentele vi le-am spus în comunicatul de acum două săptămâni: prin 2021 visam să circulăm în 2023, cel târziu în 2024, dar acum ne luăm adio inclusiv de la 2025, sperând să ne încadrăm în jalonul PNRR, 2026.

În plus, dacă nu suntem prea impertinenți, ne-am hazarda la o recomandare: antreprenorul UMB să își protejeze taluzurile și terasamentele pentru sezonul ploios/rece. În caz contrar, nu ne-ar mira dacă dealurile transilvănene ar lua-o (și mai rău) la vale, iar din terasamente la primăvară vom culege buruieni.

Ca să ne facem o idee despre când am putea spera la inaugurări, vă reamintim că oficialii CNAIR au extins cu multă indulgență termenele de finalizare în 28.07.2026 pentru Nădășelu-Zimbor, respectiv 14.12.2026 pe Zimbor-Poarta Sălajului, conform ultimului grafic de execuție aprobat și raportat public”, a transmis Asociația Pro Infrastructură.

Amintim că şi despre Drumul Expres de la Tureni care face legătura dintre A3 și DN1 şi care este așteptat cu sufletul la gură atât de șoferii aflați în tranzit, cât și de localnicii din Turda, Asociația Pro Infrastructură transmite că nu are șanse să fie gata mai devreme de primăvara anului viitor, tot din cauza ritmului scăzut al ucrărilor.
 
Dimex și CON-A, lucrează cu peste 220 de muncitori și 300 de utilaje și echipamente pe șantierul Drumului Expres DEx4 de la Tureni, unde stadiul lucrărilor a ajuns la începutul lunii iulie la 45%.

CITEŞTE ŞI: Dimex și CON-A, ritm scăzut pe DEx4 Tureni - A3. Când ar putea fi inaugurat mini-drumul expres de 5 km

Comenteaza